تصویر
مکومپنا الگویی در تبدیل تهدید های تحریم‌ به فرصت های توسعه
21 شهریور 1402 - 12:18
2
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در بازدید از شرکت مکومپنا با اشاره به اهمیت فعالیت این واحد در حوزه بومی سازی دانش فنی طراحی و تجاری سازی محصولات طراحی شده گفت: حمایت جدی و رفع موانع تولیدی واحدهای های تک و کسب و کارهای نوآورانه در دستور کار صمت البرز است.
ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در بازدید از شرکت مکومپنا با اشاره به اهمیت فعالیت این واحد در حوزه بومی سازی دانش فنی طراحی و تجاری سازی محصولات طراحی شده گفت: حمایت جدی و رفع موانع تولیدی واحدهای های تک و کسب و کارهای نوآورانه در دستور کار صمت البرز است.

دکتر محمد انصاری تصریح کرد: شرکت های پویا و دانش محوری همچون مکومپنا امروز تحدیدها و تهدیدهای تحریم را به فرصت های توسعه صنعت کشور تبدیل نموده اند.
وی با اشاره به سرمایه گذاری بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی مستقیم مکومپنا برای بیش ۹۰۰ نفر از فارغ التحصیلان نخبه دانشگاهی کشور گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تمام توان، ظرفیت های حمایتی خود را برای شکوفایی بیش از پیش واحدهایی از این دست بکار خواهد بست.
سرپرست اداره کل صمت استان البرز تاکید کرد: وظیفه ما به عنوان یک دستگاه دولتی ایجاد بسترهای لازم برای تداوم فعالیت موفق واحدهایی چون مکومپنا است و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
انصاری با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت مکومپنا در حوزه تولید ذخیره سازهای انرژی که مسئله روز صنایع کشور است، افزود: می توانیم از این ظرفیت در کنار توسعه فرصت های تولید انرژی های تجدید‌پذیر برای تامین برق مورد نیاز صنایع کشور در دوره پیک مصرف برق، بهره ببریم و حتما تلاش خواهد شد این امکان را به شهرک‌های مختلف صنعتی استان معرفی کنیم تا گام اساسی در رفع دغدغه های صنعتگران برداشته شود.
وی تصریح کرد: شرکت مکومپنا در حوزه تولید پیشرانه های خودرو و همچنین محصولات خودرویی هیبریدی و برقی فعال شده و محصولات جدید این واحد در این حوزه تست های اولیه و استاندارد لازم را گذرانده اند و می توانند به توسعه صنعت خودرویی کشور کمک نمایند.
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به سرمایه گذاری شرکت مکومپنا در حوزه صنایع و تجهیزات تصویربرداری پزشکی و رفع وابستگی های کشور به این محصولات گفت: خوشبختانه گام های جدی در این بخش برداشته شده و زمینه تجاری سازی محصولات تولیدی در حال مهیا شدن است.
گفتنی است؛ شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، یک بنگاه دانش بنیان ایرانی است که در سال ۱۳۸۳ و در شهرستان در استان البرز تاسیس شده است.
این واحد به همراه شرکت‌های زیر مجموعه خود، در زمینه توسعه، طراحی و ساخت انواع سیستم‌های اتوماسیون و کنترل فرآیندهای صنعتی، سیستم‌های حفاظت، تحریک و درایو، تحت عنوان تجهیزات برق و کنترل نیروگاهی، سایت‌های نفت و گاز، زیرساخت‌های حمل و نقل ریلى، صنایع فولاد و سیمان، توسعه، ارائه و پشتیبانی راه‌کار جامع هوشمند حل‌مسئله مپنا مایند برای هوشمندسازی در حوزه صنایع اصلی مثل تولید انرژی و نیروگاهی، صنایع معدنی، و سلامت، راهکارهای شخصی‌سازی‌شده سیستم‌های پایش وضعیت و کنترل هوشمند صنعتی؛ و حوزه‌های غیر صنعتی همچون شهر هوشمند، خانه هوشمند و حمل و نقل هوشمند؛ مدیریت نوآوری و توسعه کسب و کار مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال، اینترنت اشیاء، علوم داده و هوش مصنوعی، توسعه و ساخت زیر ساختهای شارژ خودروهای برقی سواری، کار و تجاری توسعه و ساخت پیشرانه الکتریکی انواع خودروهای برقی سواری، کار و تجاری، توسعه سیستم‌های پایش وضعیت آنلاین موتورهای دوار، سیستم شبیه‌ساز آموزشی فرآیندهای صنعتی به ویژه نیروگاهی و سیستم‌ها و تجهیزات اصلی در صنایع مختلف در راستای توسعه مصادیق انقلاب صنعتی چهارم، به صورت طراح و سازنده در زمینه‌های مختلف اعم از الکترونیک قدرت، تجهیزات تصویر برداری پزشکی، سیستم‌های هوشمند دیسپاچینگ برق و سیگنالینگ ریلی فعالیت می کند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.