تصویر
میادین،معابر و شوارع کرج تحمل جانمایی سازه های نامتقارن را ندارد
17 خرداد 1402 - 9:53
2
رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: زیبا سازی سیما و منظر شهری، ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و اصلاح زوائد بصری در معابر عمومی، فارغ از آنکه در اولویت مطالبات مردم این شهر باشد در متن قانون شورای اسلامی شهر و از تکالیف مقرر در مدیریت شهری است.
ارسال توسط :
پ
پ

میادین،معابر و شوارع کرج تحمل جانمایی سازه های نامتقارن را ندارد
رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی گفت: زیبا سازی سیما و منظر شهری، ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و اصلاح زوائد بصری در معابر عمومی، فارغ از آنکه در اولویت مطالبات مردم این شهر باشد در متن قانون شورای اسلامی شهر و از تکالیف مقرر در مدیریت شهری است.

در نطق پیش از دستور یکصد و دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اظهارداشت:آشفتگی بصری معابر،میادین،حاشیه خیابان ها،پل های عابر و بزرگراه های درون شهری بیش از آنکه جلوه های بصری شهر یا منابع درآمد مالی شهرداری را مخدوش نماید، به روح و روان شهروندان خدشه جبران ناپذیر وارد نموده است.
رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد:افسار گسیختگی در توسعه نامتوازن تبلیغات شهری به بهانه فرهنگ در ماراتن مطامع و فراتر از تباصر قانون یا توافقات، منظر این شهر را به مخاطره انداخته و برخی به جای تمکین قانون،رویه دیگری را به کار بسته اند.
چپردار تصریح کرد: کار یا تعامل با نهاد های انقلاب اسلامی در سبقه و برنامه شورای ششم آنقدر مشهود است که خط به خط توافقات،لوایح،طرح ها و ردیف های بودجه به قدر کفایت گواه این صیانت،حمایت و تعامل است.
وی افزود: من،شما و دوستانمان به بهانه حضور در نهاد های انقلاب اسلامی،هیئات مذهبی،بسیج و حتی مسجد یا مصلی حق نداریم مسبب استمرار رویه های غلط و جاری در این حوزه بوده و اجازه دهیم در سایه این سبک و سیاق، برخی در پوشش آقازادگی، واسطه گری، پنهان کاری یا حتی غوغا سالاری در تامین معاش،معابر این شهر را به یغما ببرند.
عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: خوب است که بدانیم با امام محترم جمعه، متولیان شورای فرهنگی،مدیران عالی،فرماندهان ارشد نظامی،قضایی،امنیتی و اطلاعاتی این شهر و استان مذاکرات متعدد یا مکاتبات مکرر داشته ایم، ایشان بدون استثنا به ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی،رعایت مصوبات قانونی و اصلاح سیما و منظر شهری اذعان داشته و اجازه داده اند تا ساماندهی را از خودشان آغاز نماییم.
وی گفت: برنامه،سیاست،اراده و اهتمام شورای ششم به احصا مطالبات،رفع مشکلات و کسب رضایتمندی مردم فهیم این کلان شهر اختصاص دارد، لذا چالش عدیده در استقرار آهن پاره های نامتقارن،سازه های ناموزون،پل های بلا مصرف، مدیریت های پنهان،دخالت های متوازی،مغایرت های حقوقی و دست درازی های مصادیق حقیقی در بهره مندی از پتانسیل های مادی و معنوی این سازه ها به انضمام پیگیری متولیان و توصیه مدیران عالی استان، ما را به اتفاق آرا در شورای اسلامی شهر مجاب به ارائه طرحی نمود که برابر مقررات، مصوبات و تطبیق، کمیته ساماندهی در کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری تشکیل و با نظارت سایر اعضای شورا و در معیت شهردار،معاونین،مدیران کل ستادی و مدیران عامل سازمانی این ماموریت خطیر با اهتمام،هوشمندی و البته حواشی و هجمه های بسیار به لطف الهی قریب به نهایی شدن طرح گردیده که به جهت اهمیت موضوعات و حساسیت اقدامات، همگرایی بیشتری را می طلبد.
چپردار تاکید کرد: نکته بسیار حائز اهمیت آن است که این شورا هرگز به دنبال محدود نمودن اشاعه فرهنگ از سوی نهادهای انقلاب اسلامی نبوده و در طول دو سال از فعالیت شورای اسلامی شهر به طور مستمر و مکرر ثابت نموده که این شورای انقلابی و مدیریت شهری منتخب پای ثابت در میدان دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی بوده و هست.
ولیکن ساماندهی سیما و منظر شهری یا صیانت از درآمدهای قانونی شهرداری در مدیریت یا مالکیت سازه های تبلیغاتی،پل های عابر یا حتی سامان دهی کیوسک ها مطالبات مردم و از وجوه بیت المال،آراستگی شهری و آرامش شهروندی است که متاسفانه در طول ادوار شورا و مدیریت شهری گاهی به بهانه تبلیغ شعائر اسلامی امور دیگری را ترویج داده ایم.
وی تصریح کرد: فارغ از ضرورت ممیزی در بهره مندی های حقوقی یا حقیقی در سنوات قبل، این نابه سامانی فاحش به ناهنجاری سیما و منظر شهری انجامیده است.
رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: میادین،معابر و شوراع این شهر دیگر تحمل جانمایی سازه های نا متقارن را ندارد و اگر نهاد ها یا سازمان ها درحوزه فرهنگ،تامین امنیت و تکالیف نیاز به تعاملات،عرصه یا حتی منابع فرا سازمانی دارند،می بایست برابر مقررات،مصالح و امکانات در مشارکت با مدیریت شهری،مصوبات این شورا را نیز رعایت نمایند.
وی افزود: بدیهی است شورای اسلامی شهر کرج اراده نموده تا طرح ساماندهی سازه های تبلیغاتی را با فوریت نهایی نماید و در این مسیر حاکمیت مدیریت شهری،مالکیت شهرداری،اصلاح تبلیغات فرهنگی،قواعد بازرگانی،سامانهIT، استاندارد سازه،پیوست ترافیک،شهر سازی و عمران ،ممیزی توافقات و قانون بهره مندی از تابلو های تبلیغاتی از اولویت اقدامات عاجل و پیش رو است‌.
چپردار خاطرنشان کرد:البته سهم فرهنگ،امنیت و حمایت از فعالیت سازمان ها،نهادها،ادارات کل دولت و همراهی و مشارکت با نهاد های انقلاب اسلامی،هیئات مذهبی،مساجد،مصلی و آموزش تعالیم شهروندی از مقوله مالی یا درآمد های پایدار جداست.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر کرج ؛ در شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری براین باوریم رعایت مقررات و سرمایه گذاری در این طریق می تواند ارتقای فرهنگ شهروندی و سامان دهی سیما و منظر شهری که بدان مکلف هستیم را محقق سازد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.