تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! البرز در آموزش مهارت ها رتبه برتر کشور را دارد طرح آموزشی و اطلاع رسانی بصیرت مجازی در البرز آغاز شد انسداد چاه‌های غیر مجاز آب البرز نیازمند تامین اعتبار است ساخت ۲ بیمارستان طالقان و کمالشهر با سرعت پیش می رود تیم دوچرخه سواری پسران نوجوان البرز به مقام قهرمانی کشور رسید بهسازی ۲۶۴ هزار مترمربع فضای آموزشی توسط جهادگران البرزی ۱۴۳ مدرسه توسط جهادگران البرزی رنگ آمیزی شد ایده پردازان مورد حمایت صندوق پژوهش البرز قرارمی گیرند جشنواره اینترنت پرسرعت زنگ‌ آخر شرکت‌ مخابرات‌ ایران آغاز شد هفته تعاون، فرصتی برای تقویت بخش تعاون در اقتصاد کشور هرآنچه باید از نتایج روز نخست مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال بانوان کشور بدانید معاون استاندار البرز: کرج به کارگاه عمرانی تبدیل شده است دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در کرج

نجات جان ۱۷ هزار ایرانی در سال با سرم های ضدمار و عقرب گزیدگی رازی
17 دی 1401 - 11:24
4
رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: سرم های ضد مار گزیدگی و ضد عقرب زدگی این موسسه سالانه جان ۱۷ هزار نفر را در کشور نجات می دهد.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: سرم های ضد مار گزیدگی و ضد عقرب زدگی این موسسه سالانه جان ۱۷ هزار نفر را در کشور نجات می دهد.

علی اسحاقی همزمان با فرارسیدن نود و هشتمین سالروز تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و سومین سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرم های ضد مار و عقرب گزیدگی این موسسه در کشورهای همسایه نیز استفاده می شود.
وی اظهار کرد: پنتاگون حتی برای درمان سربازان آمریکایی در عراق از فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی مانند سرم های درمانی ضد نیش مار و عقرب گزیدگی استفاده می کرد که اثرات خوبی داشته است.
وی با اشاره به اینکه چند فرآورده بیولوژیک رازی از جمله سرم های درمانی ضدمار و عقرب گزیدگی رازی در دنیا بی نظیر هستند، اظهار داشت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی طی سال های پربرکت عمر خویش، با جهاد علمی دانشمندان و محققان بزرگ خود و تکیه بر همت و تلاش کارکنان، تلاش کرده تا در سنگر تحقیق و تولید علم و دانش فنی، از موجبات استقلال و اعتلای علمی کشور باشد.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ محصول استراتژیک و با کیفیت در حوزه انسانی، دام و طیور در این موسسه تولید می شود که این تولیدات نسبت به پیش از انقلاب با جهش تولید و کیفیت روبرو بوده است.
اسحاقی یکی از این تولیدات را که در دنیا بی نظیر بوده را تولید واکسن رازی کووپارس عنوان کرد و افزود: واکسن رازی کوو پارس، نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی دنیا بود که مورد الگو برداری کشورهای آمریکا و چین و روسیه و هند شد.
وی همچنین با بیان اینکه این موسسه در تامین امنیت غذایی و سلامت کشور از هیچ تلاشی دریغ نکرده، اظهار کرد: علیرغم دسایس و تحریمهای علمی – فنی و مالی دشمنان، با جد و جهد بیشتر، زمینه تولید دانش بنیان را فراهم و تقویت کرده و پیشران حرکت در مسیر پیشرفت علمی کشور است.
اسحاقی خاطرنشان کرد: موسسه رازی، همواره در خدمت و در مسیر صیانت از بهداشت و سلامت حوزه های انسانی و دام و طیور کشور، همچون سنگری مستحکم و مرکزی پویا عمل کرده و این ظرفیت را دارد تا درصورت توجه و حمایت بیشتر مسوولان و مقامات ارشد کشور، فعالیت ها و خدمات استراتژیک خود را توسعه ببخشد.

وی گفت: این موسسه ظرفیت های لازم را دارد تا در صورت تامین مقدمات لازم ضمن تامین هرچه بیشتر نیازهای داخل، زمینه مناسبتری را برای استیلای علمی و ارزآوری بیشتری را برای کشور فراهم نماید.

با تاسی از تفکر شهید سلیمانی در هر سنگری پاسدار ایران اسلامی هستیم
رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در ادامه با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار دل ها، گفت: هریک از ما می توانیم با تاسی به تفکر و سیره شهید سلیمانی در هر سنگری که هستیم، سرباز و پاسدار پر افتخار میهن اسلامی مان باشیم.
وی با اشاره به تقارن این ایام و مناسبت ها، افزود: این روزها فرصتی مغتنم برای توجه و برنامه ریزی هرچه بیشتر در راستای خدمتگزاری به ایران اسلامی است تا با الگو قرار دادن سیره و اندیشه این شهید بزرگ در راستای پیشرفت و اعتلای کشور و تامین امنیت در ابعاد مختلف آن از جمله امنیت بهداشتی و زیستی گام برداریم.
رییس موسسه رازی سردار سلیمانی را اسوه رشادت، درایت و وطن دوستی خواند و اظهار داشت: سال ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان های مبارزه، از او سرداری بزرگ و دلیر در دل های مردمان ایران زمین ساخته که همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا و دفاع از کیان انقلاب و اسلام و کشور عزیزمان گذرانده است و هر یک از ما می توانیم با الگو گرفتن از این شهید در هر سنگری که هستیم انجام وظیفه نموده و سرباز و پاسدار پر افتخاری برای کشور باشیم.
منبع ایرنا برچسب ها: رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: سرم های ضد مار گزیدگی و ضد عقرب زدگی این موسسه سالانه جان ۱۷ هزار نفر را در کشور نجات می دهد.
رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: سرم های ضد مار گزیدگی و ضد عقرب زدگی این موسسه سالانه جان ۱۷

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.