واحد آموزش و پژوهش کانون البرز به مناسبت هفته ملی کودک، نشست «کودک درون، کودک بیرون»، ویژه والدین را در مرکز مجتمع کانون کرج، برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، محمود سلطانی، مدرس این نششست، در خصوص دوران کودکی و اهمیت این دوران برای خانواده‌ها، صحیت کرد.

این مدرس با تشبیه روح و جان به خورشید و روان به آینه ، آرامش روان را حاصل هماهنگی بین رشد ذهن و تعالی روح دانست.

نشست«کودک درون،کودک بیرون» برای والدین در کرج برگزار شد

سلطانی همچنین به والدین گفت کودک درون آن بخش از شخصیت است که از کودکی و تجربیات اولیه زندگی‌مان نشات می گیرد.

وی افزود این بخش از شخصیت، احساسات، نیازها و خواسته‌های ما را شکل می دهد و در تمام طول زندگی‌مان همراه ماست،کودک درون می‌تواند منبع شادی، خلاقیت و یا درد و رنج باشد.

این متخصص و روانشناس کودک و مشاور خانواده که سال‌هاست دوره های متعددی را در زمینه آموزش خانواده‌ها برگزار کرده و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای وی توسعه نظریه «هوش متعادل» است، در مورد کودک بیرون هم گفت این کودک، بخشی از شخصیت است که در تعامل با دنیای بیرون شکل می گیرد، این بخش از شخصیت، نقش‌های ، مسئولیت‌ها و انتظارات دیگران را در خود جای می‌دهد.کودک بیرون به ما کمک می کند تا در جامعه زندگی کنیم و با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

این متخصص خانواده در پایان گفت‌ ما باید بین کودک درون و بیرون تعادل برقرار کنیم و اگر کودک درون سرکوب شود، ممکن است احساس نارضایتی، خشم و افسردگی کنیم و از طرف دیگر ، اگر کودک بیرون ما بیش از حد بر ما مسلط شود، ممکن است از احساسات و نیازهای خود غافل و در روابطمان با دیگران دچار مشکل شویم.

گفتنی است زینب عاشری، مدیر کل و جمعی از کارشناسان کانون البرز در این نشست که از ساعت ۱۵ تا ۱۷عصر روزسه‌شنبه ۱۷ ۱۴۰۳، در سالن همایش‌های مرکز مجتمع کانون کرج، برگزار شد، حضور داشتند.

نشست«کودک درون،کودک بیرون» برای والدین در کرج برگزار شد

نشست«کودک درون،کودک بیرون» برای والدین در کرج برگزار شد

نشست«کودک درون،کودک بیرون» برای والدین در کرج برگزار شد

منبع: کانون پرورش فکری البرز

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر