نشست تشکل های مردم نهاد محیط زیستی استان با مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در بهمن ماه جاری و با حضور نمایندگان سمن ها و فعالان محیط زیست البرز در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد .

این نشست که با دعوت از مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری صورت پذیرفت ، با دستور کار رفع موانع اخذ مجوز قانونی فعالیت و ارائه راهکارهای موثر در راستای تسهیل فرآیند ثبت و صدور مجوز سمن ها بصورت حضوری برگزار شد .
در ابتدای این جلسه دکتر مجید درگی مدیر کل محیط زیست استان با اشاره به لزوم مشارکت فعال مردم در راستای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و بیانات مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست ، سیاست دولت سیزدهم و سازمان حفاظت محیط‌زیست را جلب مشارکت حداکثری اقشار مختلف جامعه عنوان کرد به همین منظور ساختارمند شدن سمن ها در چهارچوب قانون و ایجاد شبکه تشکل ها را الزامی دانسته و تخصصی شدن سمن ها را یک گام مهم و موثر در جهت مشارکت در حفاظت محیط زیست عنوان کرد.
در طول این جلسه که حدود ۳ ساعت به طول انجامید نمایندگان سمن ها به ارائه وضعیت مجوز انجمن خود پرداختند و از روند طولانی فرآیند ثبت گلایه داشتند .
آقای صمیمی کارشناس امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اطلاعاتی را در رابطه با آخرین آمار سمن های دارای مجوز و وضعیت مجوزهای در حال صدور ارائه و ضمن شنیدن نظرات و پیشنهادات حاضرین راهکارهایی را جهت تسهیل فرآیند ثبت انجمن ها بیان نمود.
و در پایان جلسه نماینده انجمن خادمیاران محیط زیست بعنوان رابط و هماهنگ کننده انجمن های استان البرز به استانداری معرفی شد .

تصویر