نشست رئیس دانشگاه به همراه جمعی از اعضای هیات رئیسه با روسا و مدیران بیمارستان ها و مراکز آموزشی و درمانی برگزار شد.

دکتر صیادی رئیس دانشگاه با روسا و مدیران و مترون بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه با هدف بررسی آخرین وضعیت بیمارستانها و همچنین رسیدگی به مهمترین چالش های درمانی و بررسی شاخص ها، چالش ها و ارائه ساز و کار لازم در خصوص مدیریت هر چه بهتر مراکز درمانی دیدار و گفتگو کرد .
گفتنی است این جلسات به صورت مداوم و دوره ای با حضور معاونین و جمعی از مسئولین مربوطه با حضور رئیس دانشگاه برگزار می شود.
در ابتدای جلسه معاون درمان دانشگاه اهم موارد مرتبط با تداخلات کاری بین مدیرگروههای بیمارستانهای آموزشی را بیان کرد و در ادامه دکتر پورآقا به تشریح مسائل، مشکلات و چالشهای مراکز آموزشی درمانی و ضرورت تشکیل شورای راهبردی آموزش در مراکز و مدیریت تماس با آنکال جامع استان و استفاده از رزیدنتهای سال آخر جهت پوشش برنامه کشیک مراکز را عنوان کرد.
ضمن تاکید ریاست دانشگاه بر ضرورت تماس با آنکال جامع استان توسط متخصصین مراکزو نظارت براین امر و همچنین نظارت بر اعزام و ارجاع بیماران ، معاون درمان دانشگاه اقدامات انجام شده در این زمینه درمعاونت درمان را بیان نموده و نظرات، پیشنهادات و چالشهای موجود توسط روسای مراکز درمانی تابعه مطرح گردید.
گزارش وضعیت وقایع ناخواسته ۲۸ گانه در مراکز ، اهمیت و ضرورت گزارش و پیگیری وقایع ناخواسته نیزتوسط مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان معاونت درمان ارائه گردید.
ارائه گزارش عملکرد مرکز آموزشی درمانی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط مدیر مرکز مذکورانجام شد.
سپس مدیر مالی دانشگاه بر اهمیت ارسال اطلاعات کامل و صحیح در خصوص واگذاری ها از مراکز درمانی جهت بررسی توسط کارشناسان منتخب دانشگاه را بیان نمودند.
معاون دانشجویی دانشگاه نیز ضمن بیان مشکلات مستندات ارسالی از سوی مراکز جهت طرح در کمیته و بررسی کارشناسی ، بر ضرورت اخذ مجوز از کمیته واگذاری در خصوص واگذاری ها، دقت نظر در اطلاعات ارسالی، بررسی هزینه، منفعت،بررسی گلوگاههای هزینه ، منفت و اهمیت طرح موارد مربوط به هزینه- درآمد بخشهای مختلف بیمارستان در کمیته بهره وری بیمارستان تاکید نموده و در ادامه در خصوص اهمیت رعایت طرح انطباق ، ارائه خدمات به مراجعین و مددجویان توسط پرسنل همگن ، ضرورت توجه به توزیع مناسب نیروی انسانی بین بخشهای مختلف به منظور رعایت هر چه بهتر طرح انطباق و اهمیت رعایت مسائل فرهنگی در کلیه مراکز درمانی ، موراد مربوطه را مطرح نمودند.
در پایان دکتر صیادی ریاست دانشگاه بر ارائه راهکار مدیریتی ضمن مطرح نمودن مشکلات و مسائل مراکزبه منظور اصلاح و رفع مشکلات مطرح شده و جمع بندی مناسب موارد ، اهمیت حضور، نظارت، مداخله و پیگیری تمامی موارد توسط ریاست و مدیران مراکز درمانی ، بررسی هزینه ها و درآمدها قبل از موافقت با اجرای هر طرح ، اهمیت بررسی اندیکاسیون های اعزام و ارجاع و مداخله در این زمینه، ضرورت مداخله مناسب ستاد هدایت در زمینه اعزام بیماران و جلوگیری از اعزامهای بدون اندیکاسیون ،صدور مجوز بکارگیری رزیدنتهای سال آخر و پرداخت به موقع حق الزحمه آنها، تعیین تکلیف سریع بیماران از اورژانس و ترخیص به موقع بیماران بخشهای بستری، پیگیری انجام اقدامات لازم توسط هر مرکزجهت بخشهایی از مراکز درمانی که نیاز به تعمیر دارند، بررسی عملکرد کلیه واحدها و بخشهای بیمارستان و ارائه گزارش در جلسات هیئت رئیسه، پیگیری اسناد مراکز درمانی، رعایت عدالت در توزیع نیروی انسانی در بخشهای مختلف تاکید نمودند.

تصویر