تصویر
نشست هم‌اندیشی تغییر ساختار سازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد
19 آبان 1401 - 13:12
1
مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست هم‌اندیشی تغییر ساختار سازمانی بنیاد البرز، ساختار بنیاد را نیازمند بازنگری و تغیر دانست و گفت: باید تا جایی که قوانین اجازه می‌دهد مشکلات را کاهش دهیم.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست هم‌اندیشی تغییر ساختار سازمانی بنیاد البرز، ساختار بنیاد را نیازمند بازنگری و تغیر دانست و گفت: باید تا جایی که قوانین اجازه می‌دهد مشکلات را کاهش دهیم.

سلیمان رستمیان در نشست هم‌اندیشی تغییر ساختار سازمانی بنیاد البرز که با حضور هدایت مظلومی مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، استان البرز را یک استان خاص دانست و گفت: استان البرز سی و یکمین استان کشور است که در سال ۱۳۸۹ به استان‌های کشور افزوده شد که با توجه به جمعیت زیاد و جغرافیای آن زیرساخت‌های آن با این جمعیت متناسب نبوده و نیاز به یک توجه خاص دارد.

وی با اشاره به آمار ایثارگران ساکن در استان البرز تصریح کرد: پنج هزار و ۲۰۰ شهید والامقام، ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۵۲ آزاده سرافراز به همراه نودوسه هزار و ۶۰۷ نفر از خانواده‌های این عزیزان در کنار ۱۸ هزار ایثارگر میهمان جامعه هدف بنیاد استان البرز هستند که خادمان شهدا در حال خدمت‌رسانی به همه این عزیزان هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: ساختار بنیاد البرز از زمان تأسیس با ذهنیت یک شهرستان بسته شد که امروز باوجود چالش‌هایی مانند وجود ۴ زندان، افزایش جمعیت و رشد مهاجرت، وجود قومیت‌های مختلف، حاشیه‌نشینی و وجود مناطق محروم، نسبت به جمعیتی که در حال خدمت‌رسانی هستیم نیازمند توجه و تغیر ویژه است.
رستمیان افزود: با افزایش آسیب‌های ، اداره مددکاری یکی از مهم‌ترین اداراتی است که باید نسبت به آن بازبینی صورت گیرد، در بحث درمانی نیز افزایش سن سالمندی در والدین شهدا و جانبازان سبب افزایش ارائه خدمات شده که ارائه خدمات کیفی نیازمند نیروی متخصص است لذا افزایش بهره‌وری و خدمت‌رسانی مطلوب به ایثارگران نیازمندترمیم ساختار نیروی انسانی است.
وی گفت: انتقال تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ پرونده به استان، مهاجرت به علت اشتغال و وجود شهرک‌های صنعتی و همچنین اضافه شدن دو شهرستان و از دیگر چالش‌های خدمت به ایثارگران در استان البرز است، امیدواریم در چارچوب مأموریت های بنیاد تحولی در راستای خدمت‌رسانی به ایثارگران ایجاد شود که متناسب با مأموریت های محوله باشد.
مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در ادامه با تأکید بر اینکه کار در استان‌ها سخت و نیازمند تلاش مضاعف است گفت: از سال گذشته اقداماتی در راستای تحول ساختاری در بنیاد صورت گرفته ازجمله مهترین این اقدامات مشورت و اخذ نظرات استان‌ها به عنوان عوامل اجرایی در راستای پیش برد امور است، این اقدام سبب کاهش بار روحی و روانی استان خواهد شد.
وی افزود:احصاء مسائل و مشکلات و امور موازی، بازنگری و اصلاح خدمات بنیاد، تدوین شیوه نامه نظام پیشنهادها، تدوین و ابلاغ شرح وظایف استان‌ها و شهرستانها، اصلاح ۲۹ فرآیند به منظور الکترونیکی شدن، امور قابل تفویض از ستاد به استانها و از استان‌ها به شهرستانها، امور قابل واگذاری و برون سپاری ، فعال سازی کمیته های شش گانه ذیل شورای راهبری توسعه، تشکیل کارگروه تدوین و تنظیم مقررات بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله اقداماتی ست که عملیاتی شده است.
مظلومی در ادامه تصریح کرد:ساختار بنیاد بیش از ۵ سال است که تدوین‌شده و این ساختار نیازمند تغییر و بازنگری ست، باید تا جایی که قوانین اجازه می‌دهد مشکلات را کاهش دهیم، لذا یک بازنگری در خدمات و شرح وظایف مدون برای بنیاد تعریف‌شده که در آینده عملیاتی خواهد شد، طرح طبقه‌بندی مشاغل نیز از دیگر اقداماتی است که با تلاش‌های فراوان نهایی و بیش از هفتاد درصد اجرایی شده استمدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: نگاه بنیاد چابک سازی و ارائه خدمات کیفی به ایثارگران است و با توجه به نیازسنجی ، تغییرات در ساختار حوزه های مختلف ستاد و استان‌ها امری اجتناب ناپذیر است و در این راستا با مشورت و نظر سنجی از استانها اقدام خواهد شد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.