تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! ۵۵ هزار البرزی آموزش های مهارتی فرا گرفتند

نقش خانواده در پیشگیری از خودکشی
20 شهریور 1402 - 8:56
1
خودکشی یک مشکل جدی در حوزه سلامت و دهمین علت مرگ و میر ناشی از خودکشی است به نحوی که در هر 11 دقیقهیک نفر در اثر خودکشی فوت م یکند.
ارسال توسط :
پ
پ

خودکشی یک مشکل جدی در حوزه سلامت و دهمین علت مرگ و میر ناشی از خودکشی است به نحوی که در هر ۱۱ دقیقهیک نفر در اثر خودکشی فوت م یکند.

محسن زارع گاریزی/خیلی از خانواده ها در زمینه رعایت و مراقبت از فرزندان و اعضای خود در برابر آسیب هایی چون خودکشی اطلاعات زیادی ندارند و گاه که این مسائل پیش می آید تازه با ناراحتی و تضرع مطرح می کنند که اصلا متوجه نشدند که فرد افکار خودکشی داشته یا تصمیم داشته اقدام به خودکشی کند مگر اینکه خودش از قبل مطرح کرده باشد و او را جدی نگرفته باشند.
نقش خانواده به عنوان یک عامل محافظ و نیز عامل خطر می تواند در این زمینه مهم باشد.
در اغلب موارد عدم وجود حمایت خانوادگی و که موجب انزوا و گوشه گیری افراد می شود، یک عامل مهم در زمینه تصمیم به خودکشی اعضای خانواده است.
گاه هم این علت ناشی از باورهای اشتباه بیمار به دلیل افسردگی یا سایر بیماری های روانی است و در نهایت نیز خشونت خانگی، مصرف مواد مخدر و .
.
.
نیز باعث چنین رفتار پرخطری می شود.
در هر صورت ممکن است فردی که دست به چنین عمل پرخطری بزند هیچ عشق و مراقبت خانوادگی و دوستانه ای به عنوان محافظ نداشته باشد یا اینکه آنها را از خود دور کرده باشد و به این ترتیب از این منبع مهم حمایتی محروم باشد.
»اعضای خانواده می توانند با ایجاد یک نقش حمایتی موثر در پیشگیری از خودکشی اعضا نقش داشته باشند.
«خانواده می توانند دسترسی به وسایل مرگبار مثل مواد مسموم کننده یا دارو را از دسترس اعضایشان دور نگه دارند، اگر چه نمی توان همه جنبه ها را کنترل کرد ولی از دسترس خارج کردن و مخفی کردن وسایل مرگبار خیلی مهم است در اغلب موارد اگر حمایت خانواده وجود داشته باشد، خطر خودکشی بدون الزام به بستری کردن بیمار قابل مدیریت است.
نکته دیگر اینکه اگر خانواده متوجه چنین قصدی در یکی از اعضای خود شدند بهتر است که به نیازها و نگرانی های او توجه کنند و از او حمایت داشته باشند و اجازه ندهند که او در انزوای عاطفی قرار بگیرد چرا که بی توجهی به این فرد و یا اینکه خودش خوب می شود یا زمان لازم دارد، چاره کار نیست ممکن است قصد او را به عمل تبدیل کند.
بنابراین بهتر است به نگرانی ها و احساسات، خشم و ترسش اهمیت دهید و از او حمایت کنید و در صورت نیاز به روانپزشک و مشاور او را ارجاع دهید.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.