تصویر
نقش کشاورزان البرزی در حفاظت خاک انکارناپذیر است
14 آذر 1401 - 12:51
1
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: آموزش مهمترین حلقه اتصال کشاورزان و حفظ محیط زیست، خاک و آب است چرا که نقش بهره برداران در حفاظت از محیط زیست و خاک انکار ناپذیر است.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: آموزش مهمترین حلقه اتصال کشاورزان و حفظ محیط زیست، خاک و آب است چرا که نقش بهره برداران در حفاظت از محیط زیست و خاک انکار ناپذیر است.

مجید درگی همزمان با روز جهانی خاک (۱۴ آذرماه) د با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی خاک «خاک، سرآغاز غذا» نامگذاری شده است، افزود: حفاظت از خاک نقش اساسی در تامین امنیت غذایی دارد.
وی با بیان اینکه خاک از منابع طبیعی و محدود زمین است و پس از آب و هوا، مهم ترین جزء محیط زیست محسوب می شود، گفت: خاک بخش جدایی ناپذیر زیست بوم ها به حساب می آید و از جمله با ارزش ترین منابع حیاتی در رشد گیاهان محسوب می شود.
وی اظهار داشت: در همین راستا کارگاه های آموزشی محیط زیست در برای کشاورزان و باغداران توسط کارشناسان محیط زیست، بهداشت و جهاد کشاورزی در شهرستان ها برگزار شده است.
وی گفت: برگزاری این کارگاه های آموزشی نقش موثری در تامین امنیت غذایی سالم ایفا می کند ضمن اینکه مشارکت کشاورزان و بهره برداران را در حفاظت از خاک و محیط زیست افزایش می دهد.
درگی با اشاره به تبیین ضوابط قوانین ملاک عمل سازمان حفاظت محیط زیست این کارگاه های آموزشی افزود: قانون مدیریت پسماند ماده ۲۰ قانون هوای پاک در خصوص اثرات مستقیم آتش سوزی بقایای محصولات کشاورزی بر حفظ محیط زیست و تبین نقش هر یک از دستگاههای دولتی به تولید قانونمند از نهادهای اصلی تولید پرداخته می شود.
استان البرز ۶۸ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

منبع ایرنا برچسب ها: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: آموزش مهمترین حلقه اتصال کشاورزان و حفظ محیط زیست، خاک و آب است چرا که نقش بهره برداران در حفاظت از محیط زیست و خاک انکار ناپذیر است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: آموزش مهمترین حلقه اتصال کشاورزان

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.