تصویر
نقش یکسان زنان در عرصه های اجتماعی همانند مردان
16 بهمن 1401 - 15:54
5
دکتر حسین کلانتری دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با جمعی از بانوان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دیدار و گفتگو کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

دکتر حسین کلانتری دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد با جمعی از بانوان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دیدار و گفتگو کرد.

دکتر حسین کلانتری در این نشست با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و میلاد امام علی(ع) و فرا رسیدن ایام پربرکت مه رجب و همچنین ایام الله دهه فجر بیان داشت: فاطمه زهرا(س) عصاره خلقت است و در قرآن و روایات در مورد زن مطالب بسیار است ؛ ارزش زن به قدری عظیم است که خداوند متعال یک سوره از قرآن یعنی سوره کوثر را به نام حضرت زهرا(س) اختصاص داده است.
وی افزود: در روایتی از امام عصر (عج) نیز آمده است ، آن زمان که می خواهم حکومت عدل و داد را در جهان برقرار کنم به سیره فاطمه زهرا(س) که اسوه نیکو بود نگاه می کنم.
پس باید سعی کنیم سیره آن حضرت را الگو قرار دهیم.
دکتر کلانتری اضافه کرد: حضور زنان در عرصه های ، علمی ، و همگانی لازم است .
زنان علاوه بر نقشی که در خانواده دارند، رسالت اجتماعی نیز دارند و باید علاوه بر سلامت جسم ، مراقب سلامت اخلاقی و تربیت فرزندان نیز باشند.
دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: در طی ۴۴ سال اخیر و بعد از انقلاب اسلامی نگاه ویژه ای به کرامت زن شده است همانگونه که امام خمینی(ره) بیان داشته اند: زن مربی جامعه است ، از دامن زن مرد به معراج می رود.
وی با اشاره به وضعیت زنان در چهار دهه اخیر افزود: بانوان در زمینه تحصیلات رشد بسیاری خوبی داشته اند، در سال ۱۳۵۴ در بین دختران ۱۵ تا ۱۹ ساله ایرانی افراد باسواد بسیار کم و حدود ۲۰% بود در حالیکه به برکت انقلاب اسلامی اکنون به بالاترین حد خود رسیده است؛ در گذشته حتی دختران کمتر به مدرسه می رفتند و نسبت دانش آموزی دختر به پسر ۳۵ % بوده است ولی اکنون این تناسب به ۵۰ % رسیده است و در تحصیلات دانشگاهی نیز از ۲۵ % به ۵۰% رسیده است.
دکتر کلانتری با اشاره به نقش یکسان زنان در عرصه های اجتماعی همانند مردان گفت: در زمینه های و گسترش فضاهای ورزشی ، بهداشت و سلامت بانوان، عرصه های سیاسی، فرهنگ و هنر و.
.
.
زنان نقش زیادی دارند و در سایر شاخص ها پیشرفت زیادی در طول چهار دهه انقلاب اسلامی داشته ایم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.