تصویر
نقطه اتصال مجامع و اقلیت های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
10 بهمن 1401 - 9:36
1
مدیرکل مجامع، تشکل‌ ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نقطه اتصال مجامع و اقلیت های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، و این نشانگر فعالیت گسترده این وزارتخانه است‌.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل مجامع، تشکل‌ ها و فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نقطه اتصال مجامع و اقلیت های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، و این نشانگر فعالیت گسترده این وزارتخانه است‌.

اسماعیل جانعلی پور در جریان سفر یک روزه به استان البرز، در دیدار با نویسندگان و اهالی قلم شهرستان اظهار کرد: اخیراً مسئله حائز اهمیت که به آن می پردازیم مسئله صنایع فرهنگی است.
وی ادامه داد: تولیدات فرهنگ پایه و دست سازه های فرهنگی نیز، از قبیل نوشت افزار و عروسک و هرچه که نقطه شروعش باورهای قومی، ایرانی و اسلامی است می تواند به عنوان بار فرهنگی تلقی شود.
مدیر کل مجامع، تشکل‌ ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مؤسسات فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مجزا از یک محل مجوز تأسیس، اعتبار و فعالیت فرهنگی می گیرد، یعنی اگر فردی حتی هزینه مجوز هم داشته باشد تازه به موضع اقدام و عمل می رسد.
وی ادامه داد: بر همین اساس از موسیقی و تجسمی گرفته تا حوزه های دیگر همه باید این روند را طی کنند.
جانعلی پور گفت: بخش بین‌الملل و موضوع ادیان توحیدی و اقلیت های دینی در کشور، طبق اصل سیزده قانون اساسی محل رجوعش، اداره کل مجامع، تشکل‌ ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی ادامه داد: نقطه اتصال مجامع و اقلیت های دینی اداره کل مجامع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این نشانگر فعالیت گسترده این وزارتخانه است‌.
مدیرکل مجامع، تشکل‌ ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تمام مجوزهای سفرها، رویدادها و برنامه های سال نو میلادی مجموعه اقلیت های دینی در کشور همه تحت نظر اداره کل مجامع صورت می گیرد.
وی ادامه داد: هم چنین هماهنگی دستگاه ها با این مجموعه ها، پیگیری امور مرتبط با کلیساها با مجموعه ما است.
جانعلی پور متذکر شد: لذا تنوع در حوزه کاری ما باعث می شود که وضعیت فرهنگی معاونت تراز شود و تمام فعالیت ها و حوزه ها مختص به موضوع کتاب نشود.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.