تصویر
نمادهای شهری کتاب و کتابخوانی در شهر کرج ایجاد شود
02 آذر 1401 - 15:21
0
مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار البرز گفت: به منظور اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد ابتدایی ترین زیرساخت ها در میزبانی هشتمین دوره پایتخت کتاب کشور انشاالله در آینده نزدیک با همدلی اعضای محترم شورای شهر و شهرداری کرج نمادها و المان های کتاب و کتابخوانی در نقاط مختلف شهر کرج جانمایی و نامگذاری می شود.
ارسال توسط :
پ
پ

مشاور و استاندار البرز گفت: به منظور اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد ابتدایی ترین زیرساخت ها در میزبانی هشتمین دوره پایتخت کتاب کشور انشاالله در آینده نزدیک با همدلی اعضای محترم شورای شهر و نمادها و المان های کتاب و کتابخوانی در نقاط مختلف جانمایی و نامگذاری می شود.

اردشیر آل عوض با بیان این مطلب گفت: ملاک واگذاری طرح میزبانی پایتخت کتاب کشور به شهرها برخورداری از زیرساخت فرهنگی نیست، هر چند یکی از مولفه ها بشمار می رود اما شاخصه های مهم دیگری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تعیین شهر پایتخت درنظرگرفته شده است که شهر و استان البرز برخوردار از آن می باشد.
وی افزود: برنامه های مدون و مختلفی در رابطه با میزبانی کرج در هشتمین دوره پایتخت کتاب کشور پیش بینی شده و سهم هر دستگاه در اجرای تکالیف ذاتی مشخص گردیده است.
مشاور فرهنگی استاندار البرز گفت: یکی از برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در جهت ارتقاء فرهنگ مطالعه در کرج و معرفی این کلانشهر فرهنگی که با حضور اقوام سراسر ایران غنی شده است، جانمایی تندیس کتاب در نقاطی از سطح شهر می باشد.
وی افزود: انشاالله در آینده نزدیک با همدلی اعضای محترم شورای شهر و شهرداری کرج نمادها و المان های کتاب و کتابخوانی در نقاط مختلف شهر کرج جانمایی می شود.
مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار البرز همچنین در پاسخ به این پرسش که کرج بدون زیرساخت فرهنگی چگونه می تواند میزبان پایتخت کتاب باشد نیز گفت: برای میزبانی پایتخت کتاب حتما نباید همه در سطح شهر کتاب خوان باشند، ما بدنبال جریان سازی فرهنگی یک رویداد مستمر و مداوم در سطح شهر هستیم که البته در بخشی از آن با ایجاد زیرساخت های فرهنگی در مناطق مختلف شهر به اجرای طرح ما کمک خواهد کرد.
مشاور فرهنگی استاندارالبرز گفت: شهرداری و در این رابطه با عزم جدی اعلام آمادگی کرده اند و برای اجرای آن با مشارکت بخش خصوصی طرح را نهایی به مرحله اجرا خواهیم برد.
وی افزود: دبیرخانه پایتخت کتاب در ا فعال شده است و دیگر دستگاه های مرتبط حول محور این نهاد همکاری و مشارکت خواهند داشت.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.