تصویر
نماد هویت بخش غدیر در۲۰ برنامه تربیتی البرز اجرایی شد
28 تیر 1401 - 9:59
0
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: نماد هویت بخش غدیر در قالب ۲۰ برنامه تربیتی در فضای عمومی و مجازی برای دانش آموزش این استان اجرایی شد.
ارسال توسط :
پ
پ

معاون پرورشی و اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: نماد هویت بخش غدیر در قالب ۲۰ برنامه تربیتی در فضای عمومی و مجازی برای دانش آموزش این استان اجرایی شد.

« سردار فتح الهی » در آیین توزیع نخستین ویژه نامه سبک زندگی غدیری درحوزه آموزش و پرورش البرز، اظهارداشت: غدیر بزرگترین واقعه تاریخ اسلام پس از بعثت است به همین دلیل از این واقعه بعنوان "عیدالله الاکبر" یاد می شود.
وی با اشاره به فرازهایی از جریان غدیر خم اظهار داشت: در واقعه غدیر، پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی (ع) را بعنوان رهبر و حاکم پس از خود برای جهان اسلام معرفی کرد.
وی به تاکیدات امام خمینی(ع) و رهبر معظم انقلاب در باره بزرگداشت این روز پرداخت و تصریح کرد: مساله اصلی تبیین این واقعیت است که روح غدیر، جعل حکومت و نصب امامت و برپایی جشن و چراغانی در عید غدیر، فرع بر آن است.
فتح الهی هدف از انتشار این ویژه نامه را ترویج سبک زندگی حضرت امیرالمومنین علیه السلام، آشنایی با منشورغدیری و بیان تفاوت زندگی غدیری با زندگی غیر غدیری و ورود فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) به زندگیمان ذکر کرد.
وی بیان داشت : در این ویژه نامه ۱۰۰ سرمشق زندگی از حضرت علی (ع) در راستای یادآوری این موضوع که یادمان باشد، داشتن قرآن و اهل بیت (ع) ما را نجات نمی دهد بلکه استفاده از این ۲ سرچشمه حیات است که ما را نجات می دهد تدوین شده است.
وی عنوان کرد: مطالب این ویژه نامه هفت صفحه ای با محوریت شکوه انسانیت، رسم مسلمانی، دریچه ای به سوی سعادت و تجلی جاودانگی تنظیم شده است.
فتح الهی فهرست منابع و ماخذ این ویژه نامه را از غررالحکم و دررالحکلم، تحف العقول، اصول کافی، بهارالانور و عیون الحکم و المواعظ برشمرد.
وی ادامه داد: در این ویژه نامه به بیان نکات مهمی از نگاه حضرت علی (ع) در خصوص نیکوکاران، ایمان، امانتداری، دینداری، برادری و دوستی، ادب، جوانمردی، برکت عمر و روزی ، بندگان خدا ، قناعت و ثمرات، شکمبارگی، آرزوها، خداشناسی و ثمرات، زیبایی و ظلم، نادان، نادانی و لطمات، دادگری ، بهترین مردم و کمال و نشانه های آن به چاپ رسیده است.
وی با بیان اینکه فایل این ویژه نامه در اختیار معاونین و مربیان پرورشی مدارس برای انتشار و توزیع در بین دانش آموزان ، اولیا و معلمان مدارس استان البرز گذاشته شده است، یادآورشد: و تعداد ۴۰۰ ویژه نامه نیز آماده توزیع در بین کارکنان اداره کل و معاونین پرورشی نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان البرز شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز از نصب پرچم به مناسبت غدیر در ورودی مدرسه ؛ اگر منقش به حدیث از حضرت باشد، بسیار مناسب تر است، انتشار روز شمار غدیر در فضای مجازی و مسابقه از آن در پایان دهه ی ولایت و امامت، راه اندازی کارناوالهای شادی، بسته بندی شکلات و حدیثی از حضرت و هدیه آن به مراجعان به مدرسه در دهه ی ولایت و اهدای هدیه به سیدهای مراجعه کننده به مدرسه در این دهه را از دیگر فعالیت های دهه امامت و کرامت ذکر کرد.
وی از مسابقه مجازی از خطبه غدیر، برپایی کارناوال شادی دوچرخه سوار متشکل از دانش آموزان ۱۰ تا ۲۰ سال،جمع آوری نذورات از فرهنگیان و اولیا دانش آموزان و پختن غذا در مدرسه به کمک اولیا و دانش آموزان و توزیع آن در بین مردم ، برپایی پویش های مجازی تحت عنوان؛کدام نکته و یا فراز از زندگی حضرت امیرمنان علیه السلام شما را تحت تاثیر قرار داده است.
؟ و اهدا گل و پیامی از غدیر به مردم و مراجعه کنندگان به ادارات را به عنوان دیگر برنامه های تدوین شده دراین ایام برشمرد.

فتح الهی یادآورشد: در دهه ولایت فراتر از ساعت اداری مشکل ۱۰ نفر را حل کردن، تهیه دکلمه هایی در مورد غدیر و اجرای آن در پایگاههای اوقات فراغت تابستانه و مدارس طرح تثبیت یادگیری و پخش آن در شبکه های شاد مدارس، معرفی کتاب به مناسبت غدیر، تهیه پوستر، عکس نوشت، بنر و سایر فعالیت های هنری با موضوع غدیر و اجرای برنامه های سرود غدیری در مکانهای شلوغ شهر از دیگر برنامه های حوزه آموزش و پرورش البرز است.
وی ادامه داد: در این دهه پویش دست نوشته ها یا سخنرانی های دانش آموزی، معلمی با موضوع؛ چه نیازی به غدیرداریم.
؟ غدیر؛ یک روز نیست، یک فرهنگ است، کامل شدن دین در غدیر یعنی چه؟ رمز مایوس شدن کفار از دینِ غدیری؛ چرا ؟، پیام غدیر برای امروز ما، خانواده علوی و سبک زندگی غدیری نیز از سوی معاونت پرورشی نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان فراخوان شد.
استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.