تصویر
نماز عید سعید فطر در هشت بقعه متبرکه شاخص البرز برگزار می شود
11 اردیبهشت 1401 - 15:18
9
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: نماز عید سعید فطر در هشت بقعه متبرکه شاخص استان البرز با حضور زائران و روزه داران برگزار می شود.
ارسال توسط :
پ
پ

گفت: نماز عید سعید فطر در هشت بقعه متبرکه شاخص استان البرز با حضور زائران و روزه داران برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی در جمع خبرنگاران افزود: در آستان مقدس امامزادگان شاخص استان پیش از برگزاری نماز عید سعید فطر، دعای ندبه قرائت می شود و مراسم قرائت این دعای پرفیض و نماز عید در برخی از این امامزادگان از ساعت ۶:۳۰ و در برخی از ساعت هفت صبح آغاز می شود.
وی یادآور شد: سه امامزاده در و مابقی امامزادگان در دیگر شهرستان ها پذیرای نمازگزاران می باشد که در کرج آستان مقدس امامزادگان محمد (ع) حصارک، طاهر (ع) مهرشهر و حیدر (ع) کلاک است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به فضایل ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر اشاره کرد و اظهار داشت: پایان فصل نیایش و خودسازی منتهی به ماه رمضان به عنوان ماه میهمانی الهی است و پایان این ماه مبارک نیز منتهی به عیدی است که «عیدالله اکبر» است.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان انسان از رذایل مادی رهایی می یابد که این رهایی به دلیل فاصله گرفتن از رفتارهای ناشایست در این ماه می باشد و شرط اصلی رهایی میل شخصی انسان می باشد.

دشتکی با بیان اینکه انسان به دلیل اینکه به درگاه الهی تقرب می یابد بایستی عید بگیرد، افزود: از طرفی خداوند به لحاظ قسمی که شیطان خورد تا بندگان خداوند را از راه به در کند ولی به دلیل اینکه این بندگان شایسته خداوند توانسته اند در این ماه امر الهی را اطاعت کنند و از کارهای ناشایست خود در درگاه حق تعالی پشیمان باشند، روز اول ماه شوال را عید می گیرند.

وی قله ماه مبارک رمضان را پس از شب های قدر، عید سعید فطر دانست و اظهار داشت: بر اساس سنت الهی و نبوی و همچنین سنت ائمه معصومین (ع) انتهای این ماه و اولین روز ماه شوال با اقامه نماز عید فطر بندگان دو بال بندگی را به صورت کامل تصاحب می کنند و پرواز و حرکتشان به سوی خداوند از این عید رقم می خورد.

توزیع ۱۲۰ هزار افطاری ساده در بین زائران و روزه داران البرزی
دشتکی در ادامه به برگزاری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: همه ساله ویژه برنامه ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان برگزار می شود که امسال هم در ۲۶ بقعه متبرکه برگزار شد که استقبال خوبی از این برنامه ها شد.
وی برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم را از جمله برنامه های ضیافت الهی دانست و افزود: در مجموع بیش از ۵۰ برنامه و محفل قرآنی برگزار شد.
دشتکی ادامه داد: همچنین در این ایام بیش از ۸۰ عنوان تولید محتوا از دعای روز ماه مبارک رمضان، دعای سحر، سخنرانی های کوتاه و منبرهای کوتاه یک الی ۲ دقیقه ای در فضای مجازی انجام شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اضافه کرد: برگزاری خیمه های معرفت هم در ۳۰ روز ماه مبارک رمضان انجام شد که کارشناسان و مبلغان دینی مذهبی اعزامی از قم و بومی کرج در این خیمه ها حضور داشتند.
وی گفت: خیمه های کودک و نوجوان، مشاور خانواده و پاسخگویی به شبهات و مسایل شرعی و چند رسانه ای از جمله فعالیت های خیمه های معرفت بوده است.
دشتکی افزود: همچنین در این ایام به خصوص در شب ولادت کریم اهل بیت (ع) پنج هزار بسته معیشتی توسط مراکز افق امامزادگان استان و موقوفات مرتبط که پیش از این خانواده های نیازمند را شناسایی و در مراکز افق دارای پرونده هستند، توزیع شده است.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.