تصویر
نهضت سوادآموزی حاصل نگاه تعالی جویانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی است
03 دی 1402 - 11:49
1
حضرت آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهرستان کرج در آستانه هفته سوادآموزی و در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز و معاونت سوادآموزی این اداره کل، نهضت سوادآموزی را حاصل نگاه تعالی جویانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانست و .
ارسال توسط :
پ
پ

حضرت آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهرستان در آستانه هفته سوادآموزی و در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز و معاونت سوادآموزی این اداره کل، نهضت سوادآموزی را حاصل نگاه تعالی جویانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی دانست و .
.

افزود : با استفاده از ظرفیت های شورای استان و همچنین ارائه خدمات برای تشویق افراد محروم از سواد برای توسعه سوادآموزی و ریشه کنی بیسوادی در البرز بایستی گام های دقیق و با برنامه ای برداشته شود.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی، ۴۷ درصد از جمعیت ۳۵ میلیونی کشور باسواد بودند تصریح کرد: رشد باسوادی کشور به برکت فرمان امام خمینی (ره) و تبعیت مردم از رهبرفرزانه خود، باعث شد تا کنون شاهد رشد ۲/۵ درصدی نرخ باسوادی در کشور باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان، مردمی بودن و جهادی عمل کردن را دلیل موفقیت سازمان نهضت سوادآموزی دانست و تاکید کرد: مبارزه با بی سوادی در رژیم شاهنشاهی با عناوین مختلفی عنوان و مطرح شد، اما هیچ کدام نتوانستد به موفقیت خاصی دست یابند؛ اما فرمان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) بر پایه مردم صادر شد و از سوی دیگر اعتماد مردم به نظام اسلامی و امامین انقلاب باعث شد تا شاهد پیشرفت های خوبی هم در حوزه سوادآموزی و هم در حوزه های علمی و پژوهشی باشیم.
حضرت آیت الله حسینی همدانی از زحمات همه فعالان این عرصه قدردانی کردند و بیان داشتند: بایستی به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در ابتدا ، کمتر از دو درصد بی سواد ساکن در استان شناسایی شوند و آموزش سواد پایه را ببینند و در ادامه تعاریف جدید سواد و توسعه و تعمیق آن مد نظر قرار گیرد

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.