تصویر
01 خرداد 1402 - 9:47
0
با حضور مسئولین شهرستان ساوجبلاغ ،اصحاب رسانه ،خبرنگار صدا و سیما و خانواده های دارای کودکان ۳ تا ۶ سال زنگ پیشگیری از تنبلی چشم در محل درمانگاه فرهنگیان شهر هشتگرد نواخته شد .
ارسال توسط :
پ
پ


با حضور مسئولین شهرستان ساوجبلاغ ،اصحاب رسانه ،خبرنگار صدا و سیما و خانواده های دارای کودکان ۳ تا ۶ سال زنگ پیشگیری از تنبلی چشم در محل درمانگاه ان شهر هشتگرد نواخته شد .

در این مراسم «فرهاد پادری ثانی» رئیس اداره بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ گزارش مبسوطی از اجرای این طرح در سال گذشته ارائه داد.
وی اظهار داشت:در سال ۱۴۰۱ با کمک گروه های جهادی ، مدارس ،مساجد و خانه های بهداشت از طریق ۳۲ پایگاه دائم و غیر دائمی مستقر در سطح شهرستان توانستیم از تعداد ۸۲۸۳ کودک ۳ الی ۶ سال مشمول این طرح در سطح شهرستان ۷۵۵۶ کودک را مورد سنجش و ویزت طرح غربالگری بینایی قرار دهیم که پوشش ۹۱ درصدی این طرح در شهرستان از افتخارات بهزیستی میباشد.
همچنین از این تعداد ۸۱۷ کودک مشکوک به کم بینایی و آمبلیوپی شناسایی و به مراکز درمانی و پزشکان متخصص ارجاع شده که تعداد ۲۱۶ کودک در لیست درمان عیوب انکساری ،آستیگماتیسم و سایر اختلالات بینایی و دریافت عینک قرار گرفتند.
در ادامه پادری ثانی افزود:اجرای این طرح در تمامی ۳۲ پایگاه سطح شهرستان ساوجبلاغ تا پایان بهمن ماه سالجاری ادامه خواهد داشت و خانواده ها میتوانند به همراه کودکان ۳ تا ۶ سال خود را برای سنجش بینایی با دستگاه پلاس اپتیک و یا E چارت به این پایگاه ها مراجعه کنند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.