پ
پ

نشست تبینی و مشورتی پیرامون بررسی مسایل و مشکلات نظام آموزشی حوزه تعلیم و تربیت اسلامی و حوزه مهارتی با حضور دکتر محمد علی نادی خوراسگانی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ، برگزار شد.

نشست تبینی و مشورتی پیرامون بررسی مسایل و مشکلات نظام آموزشی حوزه تعلیم و تربیت اسلامی و حوزه مهارتی با حضور دکتر محمد علی نادی خوراسگانی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر مهدی عاشوری مشاور معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه و رئیس دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دکتر علیرضا محمدی نژاد گنجی معاون توسعه و مدیریت منابع , دکتر عباس کریمی معاون آموزشی و مهارتی ، دکتر حمید بذر پاچ معاون امور مدارس سما و رییس دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و تنی چند از مسئولان این واحد دانشگاهی برگزار گردید.
دکتر نادی ضمن گرامیداشت یوم اله ۱۳ آبان و محکوم نمودن حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی بیان داشت : نگاه ما در ارتباط با دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی نگاه کاملا جامع و یک زنجیره تعلیم و تربیتی در دانشگاه است و از کار جزیره ای و اتفاقات جسته و گریخته و ناگهانی به شدت فاصله گرفته و باید مشخص نماییم که به چه دلیلی داریم مدرسه داری می نماییم ، برای چه می خواهیم دانشکده داشته باشیم و چرا می خواهیم مدل های مبتنی بر صنعت را داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: مهمترین مشکل در نظام تعلیم و تربیت ایرانی اسلامی نبود طرح و الگوی دقیق و جامع در جامعه برای مدارس است و ضرورت دارد متناسب با نیازهای موجود در جامعه حرکتی انجام شود و از شکل سنتی و قدیمی خارج گردد.
هستند و این دانشکده ها در پاسخ به نیاز های شکل می گیرند.
وی عنوان نمود: در معاونت علوم تربیتی و مهارتی به دنبال ایجاد دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی و دانشکده های موضوعی و دانشکده های مساله محور هستیم تا این دانشکده ها بتوانند نیاز جامعه را پاسخگو باشند بدین منظور در هر استان به دلیل اهمیت مبتنی بر ویژگی های آمایشی و امکانات و ظرفیت های منابع انسانی ، زیر ساخت ها ظرفیت رشته ها پس از بررسی تاسیس می گردند و مهمتر از همه که در این دانشکده ها قرار است دانشجو را در عرصه تربیت نماییم.
نادی اذعان داشت:دانشگاه های علم محور دیگر جوابگو نیستند باید به سراغ دانشکده های موضوعی رفت ، دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی به خاطر رشته هایی که دارد تولید الگو می کند و برای سایر دانشکده ها نیز بصورت الگو عمل می کند.
دکتر نادی گفت: نظام ارزشیابی در دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی ارزیابی عملکرد استاد و دانشجو می باشد، یعنی ارزیابی مشترک اتفاق می افتد، این دانشکده ها قرار است الگوی جریان تعلیم و تربیت در جامعه شوند.
به نحوی که زنجیره تعلیم و تربیت را باید اصلاح نمود و بخش بزرگی از زنجیره تعلیم و تربیت در مدرسه و بخش بزرگتری در دانشگاه است .
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بیان نمود: هدف ما از مدرسه داری کسب سود از کنار آن نیست بلکه اولویت اول در این موضوع طراحی و استخراج الگوهای تعلیم و تربیت اسلامی و سند تحول بنیادین جهت برآورده سازی نیازهای شرایط زمان و مکان می باشد.
در ادامه دکتر آشوری بیان داشت: چالش اصلی که باعث گردید این مدل از دانشکده ها طراحی گردد فاصله و شکاف بین دانش نظری و عرصه ها است که این را در حوزه تعلیم و تربیت مشاهده می کنیم.
خیلی از پدیده هایی که امروزه با آن مواجه ایم، پدیده های چند ضلعی و چند وجهی هستند و صرفا بر اساس یک رشته دانشگاهی قابل پاسخگویی نیست ، به همین دلیل بحث میان رشته ای ها مطرح گردید و دیگر نمی توان به رشته های سابق برای پاسخ به نیاز های واقعی اکتفا نمود و مدل های مختلف که در مورد دانشکده های موضوعی تعریف شده بود، مورد مطالعه قرار گرفت.
وی خاطر نشان نمود: در موضوع دانشکده های موضوعی و مهارت محور مقرر گردید که پایه اصلی را بر اساس پیوند عرصه و پایه قرار داده شود و بر اساس مجموعه استانداردها این مدل طراحی شد که ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه و عرصه ها برقرار نمایند.
وی اذعان داشت :دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی ۷ ماموریت دارند که پیوند دانشکده های علوم تربیتی و مدارس سما، عرصه دانشگاه و توسعه سرمایه انسانی، تربیت کودک و والد گرایی، بحث جامعه و حکمرانی تربیتی، خدمات تربیتی و روانشناختی، صنایع نوآور تربیتی و پایش سلامت کودکان را شامل می شوند.

امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاهتان فقط و فقط در رابطه با همین مطلب باشد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد.
  • هدفتان از ارسال دیدگاه تبلیغ یا بک لینک نباشد. در غیر اینصورت دیدگاه حذف می شود.
  • به دیگران توهین و اهانت نکنید

تصویر