تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان کی گفته نوجوانا نمی‌تونن دنیا رو تغییر بدن؟ الهه قدمی ۱۳ ساله با کتابش ثابت کرد می‌تونن! البرز در آموزش مهارت ها رتبه برتر کشور را دارد طرح آموزشی و اطلاع رسانی بصیرت مجازی در البرز آغاز شد انسداد چاه‌های غیر مجاز آب البرز نیازمند تامین اعتبار است ساخت ۲ بیمارستان طالقان و کمالشهر با سرعت پیش می رود تیم دوچرخه سواری پسران نوجوان البرز به مقام قهرمانی کشور رسید بهسازی ۲۶۴ هزار مترمربع فضای آموزشی توسط جهادگران البرزی ۱۴۳ مدرسه توسط جهادگران البرزی رنگ آمیزی شد ایده پردازان مورد حمایت صندوق پژوهش البرز قرارمی گیرند جشنواره اینترنت پرسرعت زنگ‌ آخر شرکت‌ مخابرات‌ ایران آغاز شد هفته تعاون، فرصتی برای تقویت بخش تعاون در اقتصاد کشور هرآنچه باید از نتایج روز نخست مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال بانوان کشور بدانید معاون استاندار البرز: کرج به کارگاه عمرانی تبدیل شده است دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در کرج

نیازهای جامعه و حل مشکلات شاخص  انتخاب پژوهشگر برگزیده البرز
29 آبان 1401 - 11:52
3
جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز با بیان اینکه رویکرد هفته پژوهش باتوجه به حل مشکلات و نیازهای جامعه تعیین شده است، گفت: در انتخاب فناور و نوآور نیز به مسائل توجه می‌شود.
ارسال توسط :
پ
پ

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز با بیان اینکه رویکرد هفته پژوهش باتوجه به حل مشکلات و نیازهای جامعه تعیین شده است، گفت: در انتخاب فناور و نوآور نیز به مسائل توجه می‌شود.

کاوه حدادپور در نشست خبری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز که باحضور دبیرکل ستاد هفته پژوهش و دبیران کمیته‌ها در محل دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن بیان فعالیت‌های این ستاد اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه ریزی خوبی که در دبیرخانه هفته پژوهش در حال انجام و جلسات متعدد در این زمینه برگزار و اقدامات لازم و تقسیم وظیفه‌ها صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بایستی فرهنگ پژوهش را در سطح دانشگاه‌ها و دانش آموزی با رویکرد بهتری داشته باشیم، افزود: چرا که اگر پژوهش در سطح نوجوانان و کودکان‌نهادینه نشود نمی‌شود این نوع فعالیت‌ها را در دانشگاه با زور نهادینه کرد و زمان‌بر می‌شود.
وی افزود: توجه به موضوع پژوهش یکی از ضرورت‌های دنیای امروز است و فرهنگ سازی در این امر باید از مدارس شروع شود.
معاون استاندار تصریح کرد: در بحث پژوهش و برگزاری نمایشگاه و انتخاب پژوهشگر برتر تلاش کردیم نیازهای استان و کشور را مورد توجه قرار دهیم و بدانیم نیازهای جامعه چیست و پژوهش‌ها هم راستا با نیازهای جامعه انجام شود.
حدادپور افزود: از جمله مشکل آب و ریزگردها که در کشور وجود دارد با نیاز سنجی ها و پژوهش‌های اعلام شده توسط پژوهشگران به صورت کاربردی انجام می‌شود.
معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری البرز گفت: در این راستا در بحث پژوهش و برگزاری نمایشگاه سعی کردیم نیازهای استان و کشور را در نظر بگیریم که به عنوان مثال کم آبی و ریزگرد از مهمترین موضوعات هفته پژوهش هستند.

وی افزود: در این راستا پژوهشگران‌برتر معرفی می‌شوند و تاکید بر پژوهشگران نوجوان است.
جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش اضافه کرد: نفرات شایسته نیز برای اولین‌بار در استان معرفی و مورد توجه قرار می‌گیرند تا سبب انگیزه برای کار در سال‌های اینده گردد.
حدادپور با بیان اینکه بدون اصحاب رسانه در هیچ کارمان‌موفق نخواهیم بود و اگر اصحاب رسانه نباشند کارها معرفی نمی‌شود، افزود: با اطلاع رسانی پژوهش گری مورد توجه قرار می‌گیرد.
حدادپور با اشاره به وجود مراکز علمی و تحقیقاتی بزرگ کشور در البرز گفت: سطح علمی و تحقیقاتی استان بالا است.
وی افزود: استان البرز دارای حدود ۵۲ مرکز تحقیقات علمی کشوری و استانی و مرکز دانشگاهی است و به عنوان یکی از قطب‌های مهم تحقیفاتی کشور به شمار می‌رود.
در ادامه حسین کلانتری خلیل آباد دبیر کل هفته پژوهش و فناوری استان افزود: برهمین اساس باید برای رفع مشکلات کشور با نگاه علمی حرکت کنیم و بر موفقیت‌ها بیفزاییم.
وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های هفته پژوهش استان البرز با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی این استان اجرا می‌شود، گفت: امسال برنامه‌های متنوعی برای هفته پژوهش پیش بینی کرده ایم.
کلانتری خلیل آباد افزود: مدیران پژوهشی برتر قطب‌های علمی، انجمن‌های علمی و نزدیک به ۱۰۰ پزوهشگر علمی استان البرز معرفی خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز، شناسایی و تجلیل از دانش آموزان و معلمان پژوهنده استان البرز را از مهمترین برنامه‌ها برای تشویق آینده سازان به فراگیری علم ودانش برشمرد.
وی ادامه داد: نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز با ۱۶۰ غرفه در دانشگاه اسلامی البرز پذیرای مردم خواهد بود.
منبع مهر برچسب ها: جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز با بیان اینکه رویکرد هفته پژوهش باتوجه به حل مشکلات و نیازهای جامعه تعیین شده است، گفت: در انتخاب فناور و نوآور نیز به مسائل توجه می‌شود.
جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز با بیان اینک

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.