رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور توسط رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: دستیابی به جایگاه جهانی و رتبه اول منطقه برای صنایع دریامحور کشور هدفگذاری شده است.

محمد مهدی سالاری روز چهارشنبه در پنجمین نشست یک روزه هم اندیشی فعالان دریایی کشور که با موضوع کسب و کارهای دریایی، چالش ها و ظرفیت‌ها در هتل فرودگاه پیام مستقر در البرز برگزار شد، افزود: سیاست های کلی توسعه دریامحور هفته گذشته با بررسی های مجمع تشخیص نظام ‌نهایی و توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد.
وی گفت: پس از ابلاغ این سیاست ها بلافاصله تلاش کردیم تا جهت گیری ها را مطابق با این سند تنظیم‌ کنیم و با اتکا به توانمندی های حوزه دریا فعالیت ها را پیش ببریم.
سالاری افزود: تلاش ها بر این است تا از تجارب پیشکسوتان و فعالان عرصه دریایی کشور استفاده‌ کنیم تا فصل نوینی را در این عرصه ایجاد کنیم.
رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور اظهار کرد: بندهای کلیدی در سند فرادستی صنایع دریامحور کشور بدون اتکا به توانمندی فعالان حوزه دریا محقق نمی شود.
سالاری گفت : استفاده از روش های سنتی و بروکراسی اداری پیچیده در پشیبرد امر دریایی کشور اثر گذار نیست و باید به دنبال روش های نوین در این بخش بود.
وی اظهار کرد: در سند ابلاغی رهبر معظم انقلاب بر دستیابی به جایگاه جهانی و رتبه نخسیت منطقه تاکید شده که باید این امر محقق شود.
سالاری افزود: با توجه به وجود رقبای جدی باید عقب ماندگی ها را در حوزه صنایع دریایی کشور جبران کرد و راهکارهای جدیدی را در پیش گرفت .
رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور بیان کرد: در سند ابلاغی رهبر معظم انقلاب اشاره شده است که باید همکاری مناسبی با کشورهای همسایه داشته باشیم و بسترهای سرمایه گذاری با استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه مهیا شود.
وی ادامه داد: باید قطب های پیشران‌ را در سواحل ایجاد کنیم و راهکارهای لازم مورد توجه قرار گیرد که همه این ها بدون اتکا به توان داخلی، بخش خصوصی و امثال آن محقق نخواهد شد.
رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور افزود: تلاش می شود در شورای عالی صنایع دریایی بیش از ۱۲ کارگروه تخصصی ایجاد شود.
این مسوول تصریح کرد: با تکیه بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با مشارکت مردمی این اهداف را پیگیری می کنیم.

منبع ایرنا برچسب ها: رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور توسط رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: دستیابی به جایگاه جهانی و رتبه اول منطقه برای صنایع دریامحور کشور هدفگذاری شده است.
رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشو

تصویر