تصویر
هدف کسب و کار دانشگاه، فقط پرورش نیروی انسانی است
05 اسفند 1400 - 9:13
1
مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فناوری نانو با حضور دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و جمعی از مسئولان دانشگاه و محققین و فناوران، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فناوری نانو با حضور دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد و جمعی از مسئولان دانشگاه و محققین و فناوران، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک به برگزیدگان ششمین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تعاریف کلمات و سوءاستفاده و استفاده اشتباه از کلمات در موضوعات علمی بیان داشت: به علت فرهنگ فردگرایی در سیستم و احترام به موضوع علم از لحاظ در میان مردم، سبب سوء استفاده از کلمات و استفاده اشتباه از لغات گردیده است و این موضوع موجب می شود تا هم گرایی لازم جهت تحقق محصول به وجود نیاید.
دکتر دهقانی فیروزآبادی زنجیره تبدیل فکر به ثروت را متشکل از سه قسمت علم، فناوری و نوآوری بیان کرد و افزود: در علم آموزش داده می شود و به آن آموزش علمی گفته می شود که ماحصل آن مقالات علمی است؛ فناوری، آموزش و پژوهش دارد که پژوهش فناوری در حقیقت پژوهش کردن بین پژوهش های علمی با استفاده از نتایج مقالات برای تبدیل به یک فناوری است و نوآوری ترکیب خلاقانه چند فناور است که نتیجه آن تولید یک محصول می باشد.
معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اینکه بیشتر تحقیقات و پایان نامه ها در مورد موضوعاتی است که به قسمت فناوری هم نمیرسد متذکر شد: موضوع تحقیقات و پایان نامه های دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به رویداد ملی گام دوم باید به گونه ای باشد که خروجی این پژوهش های علمی یک فناوری و در راستای آن تولید محصول را داشته باشد.
وی مطرح کرد: استادان دانشگاه آزاد اسلامی عموماً فناوران و صاحبان کسب و کاری بوده اند که تمایل داشته اند عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز باشند و همچنین حدود ۴۰ درصد از نیروهای شرکت های موفق در پارک های علم و فناوری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و ۷۰ درصد مسئولان کشور از فارغ التحصیلان این دانشگاه می باشند که این نقاط قوت دانشگاه آزاد اسلامی است.
دکتر دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: اگر دانشگاه ها بخواهند براساس برنامه گام دوم موفقیت داشته باشند، باید از اعضای هیات علمی دانشگاه که در بیرون از دانشگاه کسب و کار فناورانه دارند دعوت نموده و با در اختیار دادن فضا و امکانات دانشگاه به آنان فرصت رونق به کسب و کار آنها را داده و از این طریق نیز دانشجویان را در فضای کسب و کار قرار دهند تا خانواده های دانشجویان نیز با اطمینان خاطر بیشتری فرزندان خود را به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی رهنمون نمایند.
معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در پایان سخنانش هدف کسب و کار دانشگاه را پرورش نیروی انسانی دانست و ابراز امیدواری کرد با تلاش و جدیت بیشتر اعضای هیات علمی بتوان شاهد موفقیت بیشتر دانشگاه ها در جهت دانشگاه های فناور و نوآور بود.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.