تصویر
هر محله یک مدرسه / ایده از شما،ساخت ما
15 اردیبهشت 1401 - 16:15
1
مشاور فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز از صاحبان ایده های نو و شهرداران مناطق جهت جذب سرمایه برای ساخت مدرسه در محله های کم برخوردار استان البرز دعوت بعمل آورد.
ارسال توسط :
پ
پ

مشاور و استانداری البرز از صاحبان ایده های نو و شهرداران مناطق جهت جذب سرمایه برای ساخت مدرسه در محله های کم برخوردار استان البرز دعوت بعمل آورد.

پخش گزارش خبری از ساخت مدرسه با کاغذهای باطله در یکی از مناطق محروم کشور ، دغدغه ای قدیمی را در البرز دوباره تازه کرد.
موضوع کمبود سرانه های آموزشی در استان البرز با جمعیت بالای دانش آموزانی که برخورداری از کلاس درس و میز و نیمکت در حد استانداردهای معمولی اولین مطالبه شان بعنوان آینده سازان این شهر است با طرح راهکارهایی از سوی مشاور استاندار البرز همراه بوده است.
اردشیرآل عوض مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار البرز با اشاره به گزارش پخش شده و ابتکار عمل معلم نمونه در یکی از شهرهای کشور که با ماحصل فروش کاغذهای باطله تجمیع شده برای دانش آموزان تعدادی مدرسه ساخته است، گفت: این ایده می تواند الگوی مدیران استان البرز در ساخت مدرسه برای دانش آموزان باشد.

پیوست آموزشی در طرح های عمرانی مغفول نماند
وی با اشاره به ضرورت ایجاد تناسب بین سرانه های جمعیت دانش آموزی و تعداد مدارس در حال ساخت افزود: مدیران شهری در هر منطقه باید در این زمینه پیشگام باشند بنحوی که در کنار اجرای هر پروژه پیوست آموزش و ساخت مدرسه نیز پیش بینی شود.

هر محله البرز یک مدرسه
مشاور استاندار گفت: با اهتمام اداره کل نوسازی مدارس و مشارکت مدیران در مناطق شهری می توان در هر محله یک مدرسه ساخت.

نگاه ویژه استاندار البرز به ساخت مدرسه
وی با اشاره به نگاه ویژه دکتر عبداللهی استاندار محترم در این رابطه بیان کرد: اجرای این طرح نیاز به همت جمعی دارد و با تعامل خوبی که در استان وجود دارد تحقق آن دور از انتظار نیست.

شهرداری ها ایده های سرمایه محور برای ساخت مدرسه ارائه دهند
آل عوض گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته بیشترین تمرکز جمعیت دانش آموزی البرز در مرکزیت استان است و از این رو باید شهرداری ها به میدان کار بیایند و با پیوستن به این پویش اجتماعی و ایده های سرمایه محور در ساخت مدارس شهر سهیم شوند.

ایده جانمایی مدارس پیش ساخته در محله ها
مشاور استاندار ضمن اشاره به آثار و تبعات اجتماعی و تحصیلی آموزش مجازی در دوران کرونا بر یادگیری دانش آموزان بیان کرد: جانمایی مدارس پیش ساخته در هر محله یکی از ایده هایی است که با مشارکت آموزش و پرورش و شهرداری ها در محله ها می تواند تا زمان ساخت مدارس دائمی در مناطق شهری، بخشی از محرومیت های آموزشی را برطرف نمایند.

مدیران صاحب ایده در ساخت مدرسه معرفی می شوند
وی با تاکید بر اینکه باید رقابت در خدمت به مردم بین مدیران وجود داشته باشند، افزود: مدیرانی که صاحبان ایده های جدید با قابلیت اجرایی برای ساخت مدرسه در استان باشند، معرفی خواهند شد.

رسانه ها و فعالان اجتماعی البرز گفتمان ساز ساخت مدرسه شود
آل عوض شناسایی مراکزی که قابلیت ایجاد درآمدهای پایدار در مناطق شهری را دارد و سوق سرمایه به سمت ساخت مدرسه در محلات کم برخوردار را یکی از اولویت های مورد تاکید در استان اعلام کرد و افزود: قطع به یقین رسانه ها و فعالان اجتماعی گفتمان ساز این حرکت عام المنفعه هستند و می توانند زمینه ساز تحقق شعار ساخت مدرسه در هر محله باشند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.