تصویر
هشدار و مهلت دو هفته‌ای مهاجری عضو شورای شهر به شهردارکرج
05 مهر 1403 - 3:18
شناسه : 1271767
2
حسین مهاجری، عضو شورای اسلامی شهر کرج، خواستار ارائه زمان‌بندی دقیق اجرا و اتمام پروژه‌های عمرانی شهر شد تا شورا بتواند سیاست‌گذاری بهتری در این حوزه داشته باشد.
ارسال توسط : نویسنده : جواد احمدی
پ
پ

به گزارش ، در یکصد و هشتاد و دومین جلسه رسمی شورای شهر کرج، حسین مهاجری، عضو شورا، در نطق پیش از دستور خود، به مسئله تأخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی شهر پرداخت و خواستار شفاف‌سازی در این زمینه شد.

شفافیت، کلید موفقیت پروژه‌های عمرانی

مهاجری با انتقاد از برخی مدیران شهرداری که زمان‌بندی دقیقی برای پروژه‌ها ارائه نمی‌دهند، تأکید کرد: “در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی، برخی از مدیران شهرداری در ارائه برنامه زمان‌بندی و مدیریت پروژه، دقت کافی ندارند و ظاهراً بدون لحاظ موارد فنی و به‌صورت ذهنی زمان تکمیل و افتتاح پروژه‌ها را اعلام می‌کنند و غالباً زمان ارائه شده با واقعیت فاصله زیادی دارد.”

هزینه‌های سنگین تأخیر در پروژه‌ها

عضو شورای اسلامی شهر کرج، به خسارات متعدد ناشی از تأخیر در پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: “تاخیرات در پروژه‌ها شامل خسارات متعددی است از جمله خسارات وارده، تعدیل‌های متعلقه به پروژه‌ها است که این موضوع باعث گران شدن پروژه‌ها می‌شود، حتی در برخی موارد که مدت زمان زیادی از عقد قرارداد می‌گذرد، به میزان صورت‌وضعیت‌ها، تعدیل نیز به پروژه تعلق می‌گیرد، لذا مسئله تعدیل، مسئله جدی و مهمی است.”

تأثیر تأخیر پروژه‌ها بر نارضایتی مردم

مهاجری همچنین به هزینه‌های ناشی از تأخیر در پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: “موضوع دیگری که از خسارات در تأخیر پروژه‌ها است، هزینه‌های اجتماعی است که به مدیریت شهری بار می‌شود این مسائل باعث نارضایتی مردم از مدیریت شهری خواهد شد.”

تاخیر در پروژه‌ها، تهدیدی برای بودجه و پروژه‌های آتی

وی با تأکید بر اینکه تأخیر در اجرای پروژه‌ها تعادل بودجه سنواتی را به هم می‌ریزد، گفت: “این مسئله دومینو وار باعث تأخیر در شروع پروژه‌های آینده می‌شود، چرا که گران شدن هر پروژه‌ای باعث توقف پروژه‌های آتی خواهد شد.”

ریشه‌یابی علل تأخیر در پروژه‌ها

مهاجری به برخی از علل تأخیر در پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: “علل مختلفی در تأخیر پروژه‌ها دخیل هستند که می‌توان به موارد: تأخیر در پرداخت‌ها، معارضات ملکی، معارضات تأسیساتی، ضعف فنی و مالی پیمانکار و ضعف در طراحی قراردادها و برآورد انجام کار اشاره کرد. به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی تأخیر در پروژه‌ها است، لذا ضروری است که مدیریت شهری اقدامی جدی در رفع این مشکل نماید.”

عزم جدی شورا برای نظارت بر پروژه‌های شهری

این مطالبه عضو نشان از عزم جدی این نهاد برای نظارت دقیق‌تر بر روند اجرای پروژه‌های عمرانی دارد. شفافیت در ارائه زمان‌بندی و پیشرفت پروژه‌ها، نه تنها به مدیریت بهینه منابع و جلوگیری از هدررفت بودجه کمک می‌کند، بلکه موجب افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی شهروندان نیز می‌شود. شورای شهر با در اختیار داشتن اطلاعات دقیق و به‌روز، می‌تواند تصمیمات آگاهانه‌تری در خصوص پروژه‌های عمرانی اتخاذ کند و از اجرای به موقع و با کیفیت آن‌ها اطمینان حاصل نماید.

مهلت دو هفته‌ای به شهردار

در پایان، مهاجری خطاب به شهردار ، خواستار ارائه زمان‌بندی دقیق اجرا و اتمام پروژه‌های اصلی و اولویت‌دار شهر به شورای شهر شد و گفت: “ضروری است تا دو هفته آینده نسبت به ارائه زمان‌بندی اجرا و اتمام پروژه‌های اصلی و اولویت‌دار شهر، به شورای شهر، اقدام عاجل صورت پذیرد تا شورای شهر بتواند سیاست‌گذاری در تعریف و به نتیجه رسیدن پروژه‌های عمرانی را در دستور کار خود قرار دهد.”

صدای شما، راهنمای ما در پایگاه خبری و اطلاع رسانی سمن البرز

شفافیت در اجرای پروژه‌های عمرانی، حق شما شهروندان است. دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات شما در خصوص این خبر و سایر مسائل مرتبط با مدیریت شهری، برای ما بسیار ارزشمند است. با ارسال نظرات خود، ما را در مسیر بهبود و توسعه شهر یاری کنید.

شما هم می‌توانید با مشارکت در بحث‌های شهری و پیگیری مرتبط با پروژه‌های عمرانی، در روند توسعه شهر خود سهیم باشید. صدای شما، صدای پیشرفت و آبادانی است.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.