تصویر
هشدار پلیس فتا در زمینه جمع آوری کمک های نقدی برای زلزله زدگان خوی
09 بهمن 1401 - 11:09
2
رییس پلیس فتا البرز ضمن هشدار به مردم نوعدوست این استان از آنها خواست برای پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده کلاهبرداران، درصورت نیاز کمک های خود به زلزله زدگان شهرستان خوی استان آذربایجان غربی را فقط در اختیار دستگاه های متولی قرار دهند.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس پلیس فتا البرز ضمن هشدار به مردم نوعدوست این استان از آنها خواست برای پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده کلاهبرداران، درصورت نیاز کمک های خود به زلزله زدگان شهرستان خوی استان آذربایجان غربی را فقط در اختیار دستگاه های متولی قرار دهند.

سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت : افرادی که قصد کمک به آسیب دیدگان را دارند می بایست قبل از هر گونه اقدام، تحقیقات لازم را در خصوص کمک رسانی به نیازمندان انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد : در چنین شرایطی افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه های با عناوین فریبنده و وابسته به موسسه های خیریه و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.
جلیلیان گفت: هموطنان برای هرگونه واریز کمک های مالی خود به زلزله زدگان شهرستان خوی ، فقط از طریق مراجع ذیصلاح که توسط رسانه ها و خبرگزاری های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت های اینترنتی در سایت های ناشناخته خودداری کنند.
وی دربخش دیگری ازسخنان خود گفت: افرادی که در این شرایط اقدام به انتشار مطالب کذب و شایعه برای تشویش اذعان عمومی کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.
جلیلیان یادآورشد : این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به زلزله زدگان، کاربران را به درگاه های جعلی بانک (فیشینگ) هدایت و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنها می کنند.

رییس پلیس فتا البرز یادآورشد : کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی با عناوین کمک به زلزله زدگان، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس فتا ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.
۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه شهر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.