تصویر
هفتمین نمایشگاه گل و گیاهان هشتگرد افتتاح شد
19 اردیبهشت 1401 - 14:37
3
با همت و تلاش شهرداری و شورای اسلامی هشتگرد ، هفتمین نمایشگاه گل و گیاهان باغبانی ، صنایع دستی و سوغات محلی با حضور مسئولین کشوری ، استانی ، شهرستانی و دوستداران گل و گیاه گشایش یافت .
ارسال توسط :
پ
پ

با همت و تلاش شهرداری و شورای اسلامی هشتگرد ، هفتمین نمایشگاه گل و گیاهان باغبانی ، صنایع دستی و سوغات محلی با حضور مسئولین کشوری ، استانی ، شهرستانی و دوستداران گل و گیاه گشایش یافت .

این نمایشگاه از ۱۸ لغایت ۲۳ اردیبهشت در بوستان بانوان واقع در بلوار کارگر هشتگرد پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود .
مهندس یعقوبی شهردار هشتگرد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه که با حضور مسئولین کشوری ، استانی و شهرستان ساوجبلاغ برگزار گردید هدف از این اقدام مدیریت شهری را معرفی محصولات شهرستان ، حمایت از تولید کنندگان ، ایجاد فضایی برای ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ، آموزش های شهروندی ، حمایت از مشاغل خرد و کارگاههای کوچک ، اشتغال آفرینی ، ایجاد شور و نشاط در شهر دانست .
وی گفت : نمایشگاه امسال در فضایی متفاوت با سالیان گذشته برگزار می گردد و پس از بررسی پتانسیلها و موقعیت های موجود ، فضای بوستان بانوان برای این کار مناسب تشخیص داده شد که امیدواریم استقبال خوب شهروندان موجب دلگرمی برگزار کنندگان باشد.
وی افزود : هفتمین نمایشگاه گل و گیاهان باغبانی ، صنایع دستی و سوغات محلی هشتگرد در فضایی به مساحت ۳ هکتار شامل امکانات کامل از قبیل ساختمان اداری ، سرویس بهداشتی ، نمازخانه ، آلاچیق ، محل پارک خودروها و دسترسی مناسب بوده که خانواده های محترم می توانند علاوه بر بازدید از نمایشگاه از محیط مفرح بوستان استفاده نمایند .

یعقوبی بیان کرد : ۱۲۵ غرفه شامل گل و گیاه و لوازم و تجهیزات و مبلمان باغی ، صنایع دستی و سوغات محلی در این نمایشگاه تدارک دیده شده و تا ۲۳ اردیبهشت پذیرای بازدید کنددگان خواهد بود .
یعقوبی ایجاد فضاهای نمایشگاهی را از جمله برنامه‌های شهرداری هشتگرد معرفی نمود و اظهار امیدواری کرد با استفاده از مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار فضای نمایشگاهی برای معرفی محصولات شرکت های صنعتی و نیز فضایی دائمی برای نمایشگاه صنایع دستی و آثار هنرمندان ایجاد گردد .
شهردار هشتگرد بهره گیری از فضاهای موجود برای ایجاد بازارهای روز جهت عرضه محصولات شهرستان به ویژه میوه و تره بار و محصولات شرکت ها را از جمله اهداف مدیریت شهری دانست و از پیگیریهای مستمر در این زمینه خبر داد .
وی حمایت و همراهی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر را موجب پویایی شهرداری در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و عمران و آبادانی شهر دانست و گزارشی مختصر از اقدامات گسترده مدیریت شهری در ایجاد بوستانهای شهری ، نهضت آسفالت ، جدولگذاری و بهبود عبور و مرور شهری و پیش بینی های انجام شده در بودجه سال جاری که بر مبنای عدالت محوری و توجه به همه محلات شهر است ارائه نمود .
با و تشکر از اقدام شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در راه اندازی نمایشگاه گل و گیاه و برگزاری مراسم باشکوه افتتاحیه ، خواستار برگزاری مراسمات مشابه در شهرهای دیگر شهرستان شد ویکی از دغدغه ها و تاکیدات استاندار محترم البرز را نهضت درختکاری و کشت گلخانه ای دانست .
مهرور افزود : با توجه به کاهش نزولات آسمانی در سال گذشته و ابتدای سال جاری موضوع حفظ منابع آبی از جمله اولویت‌های دولت محترم می باشد و با تاکید دکتر عبداللهی استاندار محترم البرز این موضوع در دستور کار قرار گرفته است .
افزود : کاهش حجم ذخیره سفره های آب زیرزمینی سبب گردیده است تا از راهکارهای نوین و مقرون به صرفه برای تبدیل کشت سنتی و غرقآبی به کشت گلخانه ای بهره گیری شده و در شهرستان نیز به صورت جدی پیگیری می گردد که ضمن تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت گلخانه ای ، همکاری و حمایت های لازم نیز در این زمینه صورت می‌گیرد .
مهرور اجرای طرح نهضت درختکاری و هر شهروند یک درخت در سال ۱۴۰۱ را از جمله ابتکارات استاندار محترم البرز دانست که در شهرها و روستاهای شهرستان به صورت یک پویش مطرح گردیده و در حال انجام است.
توسعه و ارتقای فضای سبز ، توجه به میراث و گردشگری ، حمایت از صنایع دستی و سوغات محلی و نیز پیشنهاد فرمانداری ساوجبلاغ در خصوص تهیه طرح جامع گردشگری این شهرستان از جمله موارد دیگر مطرح شده توسط فرماندار ساوجبلاغ بوده است.
در حاشیه مراسم افتتاحیه با حضور مسولین میراث فرهنگی از المان ظرف سفالین ۵۷۰۰ ساله متعلق به شهرستان ساوجبلاغ نیز رونمایی شد .
این المان که نشانگر پیشینه تاریخی و فرهنگی شهرستان ساوجبلاغ و نمادی از پیوند محیط زیست و تاریخ مشتمل بر تصویر یوزپلنگ ایرانی بعنوان یکی از گونه های حفاظت شده است پس از پایان نمایشگاه برای آگاهی شهروندان با این اثر هنری و هویت بخشی در یکی از میادین اصلی شهر نصب خواهد شد .

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.