تصویر
هفته دفاع مقدس یادآور غیرت جوانان غیور و بزرگ این مرزوبوم است
08 مهر 1402 - 11:21
3
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) گفت: هفته دفاع مقدس یادآور غیرت جوانان غیور و بزرگ این مرزوبوم و رهایی از زیر بار استکبار، ایستادگی و مقاومت کشور است.
ارسال توسط :
پ
پ

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) گفت: هفته دفاع مقدس یادآور غیرت جوانان غیور و بزرگ این مرزوبوم و رهایی از زیر بار استکبار، ایستادگی و مقاومت کشور است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت الاسلام امید دهفولی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد علیه‌السلام، در بازدید از نمایشگاه هفته دفاع مقدس امامزاده محمد (ع)، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا این دوران پر افتخار، گفت: در تقویم جمهوری اسلامی ایران از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نام گذاری شده و در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با برنامه‌ریزی قبلی و به منظور برانداختن نظام تازه تاسیس شدۀ جمهوری اسلامی ایران، جنگ وسیعی را علیه ایران شروع کرد.
وی افزود: رئیس جمهور عراق که در آن زمان صدام حسین بود، با حاضر شدن در مقابل دوربین‌های تلویزیونیِ عراق، قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پاره و شروع تجاوز رژیم بعثی عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران را اعلان کرد.
حجت الاسلام امید دهفولی ادامه داد: مقامات ارشد ارتش بعث اعلام کردن که یک هفته ایی ایران را فتح می‌کنند لذا تجاوز وسیع زمینی از آبادان تا قصر شیرین علیه مرز‌های زمینی ایران آغاز شد.
وی در ادامه اضافه کرد: صدام سه شرط برای پایان دادن به تجاوز خود گذاشته بود، خارج شدن ایران از سه جزیره (تنب بزرگ و کوچک و ابو موسی) و خوزستان ایران به عنوان خوزستان عربی خوانده شود و شرط سوم برگرداندن رود کارون یا شط عرب به قبل از قرار داد ۱۹۷۵ الجزایر.

در بخشی دیگر مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) به مردم ایران که با لبیک به ندای امام خمینی (ره)، راهی جبهه‌های جنگ شدند اشاره کرد و افزود: با ایمان و توکل بر خدا حماسه از جنس دفاع مقدس پدید آوردند که از منظر دین اسلام مقدس‌ترین جهاد، جهاد دفاعی می‌باشد و رژیم بعث را در اهداف خود ناکام گذاشتند.

وی تصریح کرد: عظمت لشکر اسلام در مقابل دیگران و در قالب رژه ستودنی است چرا که قدرت اسلام را نشان می‌دهد؛ ضرب شصت فرزندان نظام و انقلاب امروز در رژه نیرو‌های مسلح به مثابه نسیم رحمت بود، هفته دفاع مقدس یادآور صحنه‌هایی از حماسه بزرگ مردم ایران است که هیچ‌گاه از حافظه تاریخ جهان حذف نخواهد شد، هفته دفاع مقدس، نشان دهنده عشق مردم ایران به خاک و ناموس شان است، را گرامی می‌داریم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.