هفته ملی کودک، راهی به سوی آینده‌ی روشن
  • مهر ۱۴, ۱۴۰۳ ساعت: 5:35
  • شناسه : 1575441
    0

    کودکان، سرمایه‌های اصلی هر جامعه‌ای هستند. با فراهم کردن محیطی امن، سالم و پرورش مناسب آنان، می‌توانیم آینده‌ای روشن‌تر برای آن‌ها و جامعه خود رقم بزنیم؛ هفته ملی کودک، فرصتی است تا همه ما با هم برای تحقق این هدف تلاش کنیم. دوران کودکی، فصل شکوفایی استعدادها، رویاها و شخصیت انسان است. در این دوره، […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    کودکان، سرمایه‌های اصلی هر جامعه‌ای هستند. با فراهم کردن محیطی امن، سالم و پرورش مناسب آنان، می‌توانیم آینده‌ای روشن‌تر برای آن‌ها و جامعه خود رقم بزنیم؛ هفته ملی کودک، فرصتی است تا همه ما با هم برای تحقق این هدف تلاش کنیم.

    دوران کودکی، فصل شکوفایی استعدادها، رویاها و شخصیت انسان است. در این دوره، کودکان با دنیای اطراف خود آشنا می‌شوند، مهارت‌های جدید می‌آموزند و پایه‌های شخصیت آینده خود را شکل می دهند؛ به همین دلیل، توجه به نیازها و حقوق کودکان و فراهم کردن محیطی امن و پرورش درست آنان برای رشد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    ۱۴ تا ۲۰ ماه ۱۴۰۳ به نام«هفته ملی کودک»، نام گذاری شده و شعار این هفته نیز «برای کودکان؛ برای آینده» در نظر گرفته شده است تا فرصتی ارزشمند برای همه ما فراهم شود که به اهمیت دوران کودکی پی ببریم و برای بهبود شرایط زندگی کودکان تلاش کنیم.

    در این هفته، برنامه‌های متنوعی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در حوزه‌های ، هنری و ادبی با توجه به روزشمار اعلام شده از سوی ستاد برگزاری فعالیت‌های هفته‌ی ملی کودک، تدارک دیده شده تا بتوانیم علاوه بر ایجاد روزهای شاد و جذاب برای کودکان و انتقال مفاهیم تربیتی به آنان، هر چه بیشتر و بهتر خانواده‌ها و مسئولان را با اهمیت این دوران آشنا کنیم.

    هفته ملی کودک می‌تواند گامی به سوی آینده‌ای روشن باشد اگر توجه به حقوق کودکان، افزایش آگاهی عمومی، تقویت همکاری بین دستگاه‌های مختلف، ایجاد فرصت‌های برابر کودکان در حوزه‌های مختلف از طریق گسترش امکانات و رعایت عدالت فرهنگی را در اجرای برنامه‌ها سر لوحه کار خود قرار دهیم و در پی ارتقای همه جانبه حوزه کودک در شهر و استان خود باشیم.

    کودکان آینده سازان ایران هستند، از هم اکنون آن‌ها را برای آینده بسازیم.

    فرانک فروزانفر؛ کارشناس مسئول امور فرهنگی، هنری و ادبی

    کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز

    منبع کانون پرورش فکری البرز

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    تصویر