تصویر
هفت هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در کشت و صنعت نظرآباد تولید شد
23 مرداد 1402 - 11:19
3
مدیر تعاون روستایی استان البرز گفت: شرکت کشت و صنعت نظرآباد در مساحتی بالغ بر ۲۵۴ هکتار موفق به تولید ۶ هزار و ۹۲۰ تن انواع محصولات زراعی و باغی در سال جاری شد.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر تعاون روستایی استان البرز گفت: شرکت کشت و صنعت در مساحتی بالغ بر ۲۵۴ هکتار موفق به تولید ۶ هزار و ۹۲۰ تن انواع محصولات زراعی و باغی در سال جاری شد.

«عادل مصدقی» افزود: توسعه شرکت‌های کشت و صنعت راه حلی اساسی برای حفظ اراضی کشاوررزی، برنامه‌پذیر کردن اراضی ، توسعه کشت و صنعت و تامین نهاده های کشاورزی است.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین اصول توسعه کشاورزی پایدار و ارزش افزوده در بخش کشاورزی ایجاد واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی و تکمیلی در زنجیره تولید محصولات کشاورزی است که در این میان ایجاد شرکت های کشت و صنعت جایگاه ویژه ای دارند.
وی گفت: در این نوع از نظام بهره برداری ضمن یک پارچه شدن اراضی می توان به اهدافی از جمله تکمیل زنجیره تولید و ارزش،کاهش ضایعات ، برنامه ریزی برای الگوی کشت، بکارگیری فناوریهای نوین در عرصه کشاورزی، بهبود کیفیت محصولات از طریق مدیریت صنعتی مزرعه، برنامه ریزی برای تولید محصول سالم و ارگانیک نیز دست یافت .
مدیر سازمان تعاون روستایی استان البرز افزود: شرکت کشت و صنعت موید شهرستان نظرآباد که در سال ۱۳۹۹ تاسیس شده، در سالجاری درزمینه های تولید محصولات کشاورزی شامل غلات، محصولات علوفه ای شامل کلزا ، گندم ، جو ، یونجه و محصولات باغی شامل : انگور،سیب و زردآلو فعالیت کرده که میزان تولید انواع این محصولات بالغ بر هفت هزار تن در سال است.

تولید ۷۵ تن انواع محصولات پروتئینی و دامی در کشت و صنعت موید
مصدقی ادامه داد: همچنین شرکت های کشت و صنعت از جمله اولین واحدهای تجاری بزرگ تولیدی کشاورزی – صنعتی بشمار می روند که در آنها با ترکیب عملیات کشاورزی، صنعتی و خدماتی کلیه مراحل تولید، نگهداری، فرآوری، بازاریابی، توزیع و فروش محصولات به مقیاس وسیع طبق سازوکار بازار در چارچوب سازمان و مدیریتی واحد تحقق می پذیرد.

هفت هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در کشت و صنعت نظرآباد تولید شد
وی اضافه کرد: بزرگ بودن واحد، سازمان و مدیریت رسمی و تخصصی، سطح اطلاعات و تکنولوژی و توسعه بالا، پیوند کشاورزی و صنعت از ویژگی‌های عمده واحدهای کشت و صنعت محسوب می شوند.
مدیر تعاون روستایی استان البرز گفت: یکی از امتیازات این شرکت واحد دامپروری است که با استفاده از خوراک دامی که بیشتر محصول تولیدی خود شرکت است و باعث افزایش کیفی گوشت در استان می شود.
مصدقی افزود: این شرکت ظرفیت تولید ۱۰ هزار و ۴۵۰ کیلوگرم شیر و ۶۵ هزار کیلوگرم گوشت گوسفند و گوساله را در طی یکسال دارد.

منبع ایرنا برچسب ها: مدیر تعاون روستایی استان البرز گفت: شرکت کشت و صنعت نظرآباد در مساحتی بالغ بر ۲۵۴ هکتار موفق به تولید ۶ هزار و ۹۲۰ تن انواع محصولات زراعی و باغی در سال جاری شد.
مدیر تعاون روستایی استان البرز گفت: شرکت کشت و صنعت نظرآباد در مساحتی بالغ بر ۲۵۴ هکتا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.