همایش بین المللی زنبوردرمانی در البرز آغاز به کار کرد
  • آبان ۳, ۱۴۰۲ ساعت: 16:35
  • شناسه : 680394
    6
    نخستین همایش بین المللی زنبور درمانی روز چهارشنبه با حضور متخصصان داخلی و خارجی این حوزه در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در کرج آغاز به کار کرد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    نخستین همایش بین المللی زنبور درمانی روز چهارشنبه با حضور متخصصان داخلی و خارجی این حوزه در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در آغاز به کار کرد.

    دبیر علمی همایش بین المللی زنبوردرمانی و رییس بخش بیماری های زنبور عسل و کرم ابریشم موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در آیین آغاز به این همایش ، معرفی زنبوردرمانی به عنوان طب مکمل یا جایگزین و سایر فرآورده های زنبور عسل اعم از زهر زنبور، ژل رویال، عسل، بره موم و موم از اهداف این همایش است«مجتبی محرمی» یکی از اهداف این همایش را تبیین زنبوردرمانی یا آپی تراپی و کاربرد آن در درمان، پیشگیری و کنترل بیماری ها عنوان کرد و افزود: یکی از بحث های این همایش م علمی معرفی ظرفیت های زنبوردرمانی در ایران است زیرا تاکنون از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نکرده ایم که این رویداد تلاش می کند این ظرفیت ها را در فرهنگ عمومی بشناساند تا به تدریج به سمت کاربرد بیشتر این فراورده ها برویم.
    محرمی اظهار کرد: همچنین یکی از محورهای مورد بحث در این رویداد علمی معرفی صنعت آپی تراپی در کشور است که ظرفیت بالایی برای اقتصاد فعالان صنعت زنبورداری ایجاد می کند زیرا تاکنون از این فراورده ها برای مصارف خوراکی استفاده می کردیم ولی استفاده از این فراورده ها در طب و پیشگیری بسیار مفید است.
    وی گفت: اگر فرهنگ استفاده از فراروده های زنبور عسل به درستی به مردم شناسانده شود در تولید و مصرف این فراورده ها جهش زیادی ایجاد می کند که در ارتقای اقنصاد زنبورداران نیز بسیار موثر است.

    استفاده از ظرفیت زنبور درمانی برای توسعه پایدار کشور
    محرمی استفاده بهینه از ظرفیت آپی تراپی را برای توسعه پایدار کشور نیز بسیار موثر دانست و افزود: این صنعت هم جنبه ارزآوری و هم جنبه رشد و تولید در کشور را دارد.

    وی تصریح کرد: بایستی آپی تراپی را به عنوان یک روش و متد سازگار با طبیعت انسان و محیط زیست که هیچ گونه تخریبی ندارد بلکه توسعه دهنده منابع طبیعی است و یک روشی که می تواند در کشور یک توسعه پایدار را ایجاد کند معرفی کنیم.

    به زودی مراکز رسمی آپی تراپی در ایران راه اندازی می شود
    دبیر علمی همایش بین المللی آپی تراپی یادآور شد: در زمان حاضر در ایران مراکز رسمی برای آپی تراپی نداریم ولی انجمن طب سنتی ایران با مجوزهایی که از وزارت بهداشت دریافت کرده درصدد راه اندازی این مراکز برای آپی تراپی هست.
    محرمی گفت: زنبوردرمانی در رویکرد سلامت سه بعدی، اصول مطالعات کلینیکی در زنبوردرمانی، مطالعات پیش بالینی در زنبوردرمانی، مسائل اخلاق در زنبوردرمانی، معیارهای کیفی محصولات در زنبوردرمانی، ایمنی غذایی در محصولات زنبوردرمانی، استحصال و عصاره گیری از بره موم، محصولات تخمیر شده زنبورعسل در زنبوردرمانی و تکنولوژی در محصولات زنبوردرمانی از محورهای این همایش است.
    رییس بخش بیماری های زنبور عسل و کرم ابریشم موسسه رازی، زنبور درمانی در رویکرد درمانی سه جانبه، اثرات ژل رویال در درمان انواع سرطان ها، درمان سوختگی ها و عوارض ممکن آن ها با آپی تراپی، فیتوتراپی و آروماتراپی، آپی تراپی در متون طب سنتی ایران، اصول و کاربردهای زهر زنبورعسل در درمان بیماری ها، محصولات تخمیرشده زنبورعسل در زنبوردرمانی، شاخص های کیفی عسل در زنبوردرمانی، تولید ایمن محصولات زنبوردرمانی، ایمنی غذایی در زنبور درمانی را از دیگر موضوعات این همایش برشمرد.

    این سمپوزیوم با همت و همکاری انجمن علمی زنبور عسل ایران و انجمن طب سنتی و موسسه غزال و سازمان نظام پزشکی برگزار شده است.
    این همایش با حضور و سخنرانی دکتر علی تیموچین آتای اوغلو رییس فدراسیون جهانی زنبود درمانی (آپی تراپی) و ۲۰ نفر از متخصصان بین المللی کشورهای ترکیه، انگلیس، آلمان، رومانی و کارشناسانی کشورمان طی ۲ روز برگزار می شود.

    این رویداد به صورت حضوری و برخط با ترجمه همزمان در حال برگزاری است و دارای امتیاز بازآموزی ویژه اعضای سازمان نظام پزشکی و ارائه گواهی حضور از طرف فدراسیون بین المللی زنبودرمانی است .
    منبع ایرنا برچسب ها: نخستین همایش بین المللی زنبور درمانی روز چهارشنبه با حضور متخصصان داخلی و خارجی این حوزه در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در کرج آغاز به کار کرد.
    نخستین همایش بین المللی زنبور درمانی روز چهارشنبه با حضور متخصصان داخلی و خارجی این حوزه د

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    تصویر