تصویر
هم‌بستگی و اتحاد فرهنگی با خواهرخواندگی شهرها
31 خرداد 1402 - 10:55
شناسه : 571530
3
سخنگو و نائب رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت: خواهرخواندگی با هدف پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهر و یا کشوری است که دارای منافع مشترک هستند؛شهرهاي دوقلو ، شهرهاي خواهر خوانده عناويني هستند كه شهرهاي جهان را به يكديگر پيوند مي دهند در این راستا منفعت هايي كه پيمان هاي خواهر خواندگي به دنبال دارد باعث گرايش شهرها براي ايجاد اين پيوندها می شود.


سخنگو و نائب رییس شورای اسلامی شهر گفت: خواهرخواندگی با هدف پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهر و یا کشوری است که دارای منافع مشترک هستند؛شهرهای دوقلو ، شهرهای خواهر خوانده عناوینی هستند که شهرهای جهان را به یکدیگر پیوند می دهند در این راستا منفعت هایی که پیمان های خواهر خواندگی به دنبال دارد باعث گرایش شهرها برای ایجاد این پیوندها می شود.

عمار ایزدیار به مزیت های اهداف خواهر خواندگی شهرها اشاره و اظهارداشت: نامگذاری متقابل خیابان ها، گردشگری و تجارت، استفاده از ظرفیت های شهر ها برای پیشبرد اهداف و استفاده از تجربیات یکدیگر، توسعه مناسبات ، ، شهری و سایر همکاری های متقابل بین شهرها از نتایج عقد قرارداد خواهر خواندگی بین شهرها است.
نائب رییس شورای اسلامی اذعان کرد: در ایران هم اکثر کلانشهرهای کشور با شهرهای خارجی نسبتا صاحب نامی قرار داد خواهر خواندگی امضا کرده اند که میتواند گامی در جهت توسعه آن شهر ها قلمداد شود، گاهی اوقات پیمان خواهرخواندگی بین شهرهایی امضا می‌شود که نوعی وجه تشابه و همسانی از قبیل ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی، نمادهای مشترک و.
.
.
با یکدیگر دارند تا از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیشبرد اهداف خاص استفاده کنند.
ایزدیار تصریح کرد: زمانی که دو شهر به عنوان خواهرخوانده یکدیگر انتخاب می شوند، تعاملات مردم در این شهرها، بیشتر می شوند.
همایش ها، جشنواره ها، و در کل تبادلات آن ها افزایش می یابد پس مردم دو شهر با فرهنگ، ارزش ها، آداب و رسوم بومی همدیگر آشنا می شوند لذا پیمان خواهرخواندگی، پیمان همکاری بلندمدت و رسمی دو شهر، بدون توجه به قراردادهای رسمی بین دولت‌ها است که به وسیله شهرداران و مدیران محلی برقرار می‌شود تا از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیشبرد اهداف خاص علمی، فنی، گردشگری و نظایر آن استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: سال ۹۰ اولین تفاهم نامه و قرارداد خواهرخواندگی بین کرج و یکی از شهرهای کشورتاجیکستان با حضور معاون سفارت این کشور بررسی شد.
ایزدیار بیان کرد:در نتیجه نامگذاری یکی از بوستانهای کرج به نام تاجیکستان انجام و دفتر ارتباطات فرهنگی ایران و تاجیکستان درکرج راه اندازی شد تا این پیوند خواهرخواندگی یک فرصت باشد که اگر مسئولان شهری از آن به درستی استفاده کنند، می‌تواند نتایج مثبتی در بهبود کیفیت زندگی در آن شهر و برای ساکنان آن به ارمغان بیاورد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: در بین سال های ۹۰ تا ۱۴۰۲ نیز بررسی های در خصوص خواهرخواندگی شهرهای هاوانا ، تیانجین و چن دوو چین طی مراحل قانونی و انجام مکاتبات اداری خواهر انجام شده و در مرحله عقد قرار داد و مذاکرات در راستای همکاری های بین المللی است.
ایزدیار اظهارامیدواری کرد: به امید روزی که همه شهرها و ایالات دنیا پیمانی با یکدیگر ببندند که تا ابد در صلح و آرامش باشند و همچون خانواده در کنار یکدیگر با عشق و دوستی زندگی کنند.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.