تصویر
هم اندیشی در مورد گرامیداشت صدسالگی موسسه رازی
21 دی 1402 - 9:35
3
مدیر حوزه ریاست موسسه رازی: موسسه رازی سرمایه ملی است که باید خدمات و فعالیت های ارزشمند آن را به نحو احسن، پردازش کرده و به گوش مردم برسانیم.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر حوزه ریاست موسسه رازی: موسسه رازی سرمایه ملی است که باید خدمات و فعالیت های ارزشمند آن را به نحو احسن، پردازش کرده و به گوش مردم برسانیم.

جلسه بررسی حوزه های همکاری مشترک میان موسسه رازی و حوزه هنری البرز باموضوع برگزاری جشن صد سالگی این مجموعه با حضور دکتر رضایی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مسئولین و روسای انجمنهای و هنری حوزه هنری البرز و اعضای ستاد گرامیداشت صدسالگی موسسه رازی در سالن جلسات زنده یاد دکتر مرتضی کاوه برگزار شد.
در این جلسه ضرورت اهمیت معرفی و حوزه های کاری موسسه رازی به گروههای مختلف مردم و مسئولان مورد تاکید قرار گرفت و عنوان شد که باید تلاش کنیم این مجموعه استراتژیک و پراهمیت بیش از پیش در جامعه شناخته شده و موضوع اهمیت و نقش موسسه رازی در تامین امنیت بیولوژیک کشور تبیین گردد.

دکتر اکبریان مدیر حوزه ریاست موسسه رازی با اشاره به اینکه این مجموعه در ۱۶ دی ۱۳۰۳ تاسیس شد و اکنون در آستانه صد سالگی قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ نوع واکسن و فرآورده بیولوژیک در حوزه پزشکی و دامپزشکی و آبزیان در موسسه رازی تولید می شود و این موسسه متولی تحقیقات دامپزشکی کشور است.
مدیر حوزه ریاست موسسه رازی افزود: یکی از اصلی ترین دلایل ارتقای سطح سلامت کشور و کاهش چشمگیر مرگ و میر نوزادان تولیدات این مجموعه در حوزه بهداشت و درمان است و اقداماتی که بدون هیچگونه تبلیغ خاصی، توسط دانشمندان و محققان این مجموعه انجام می شود علاوه بر تامین سلامت مردم، با تولید انواع واکسن های دام و طیور، امنیت غذایی کشور را نیز تامین می نماید.
وی تاکید کرد: موسسه رازی سرمایه ملی است که باید خدمات و فعالیت های ارزشمند آن را به نحو احسن، پردازش کرده و به گوش مردم برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه امنیت بیولوژیک در کشور، موسسه دارای جایگاه نخست است، افزود: نخستین واکسن تزریقی استنشاقی کووید۱۹ در دنیا توسط دانشمندان موسسه رازی ساخته شد که حتی مورد الگوبرداری کشورهای پیشرو در دنیا قرار گرفت اما متاسفانه در داخل کشور به طور شایسته مورد حمایت لازم قرار نگرفت و این مهم در حالی است که اکنون دنیا به سمت تولید واکسن های نسل جدید در حرکت است.
حجت الاسلام حافظی نسب مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در موسسه رازی نیز به استراتژیک بودن فعالیت موسسه اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع جنگ بیولوژیک که بارها توسط رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره شده، موسسه رازی وظیفه رصد تهدیدات بیولوژیک و خطرآفرین و نیز تحقیقات در این زمینه را بر عهده دارد و سالهای سال است که سلامت و امنیت کشور را در این حوزه تامین می کند اما متاسفانه مردم به قدر کافی با فعالیت های این مجموعه آشنا نیستند.

دکتر رضایی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جلسه تصریح کرد: حضور مدیران دستگاه های اجرایی، مسئولان روابط عمومی این دستگاه ها و برگزاری تورهای رسانه ای در موسسه رازی، ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی بیشتر و بهتر این مجموعه محسوب می شود تا به وجود چنین موسسه ای با صد سال قدمت در البرز ببالیم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.