تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

هنرهای آئینی و مذهبی در دل مردم جای دارد
17 شهریور 1401 - 14:22
1
سعید جابری انصاری، سرپرست این اداره کل با همراهی حجه الاسلام و المسلمین شکری مدیر کانونهای فرهنگی و هنری مساجد البرز، حجه الاسلام و المسلمین کمالی دهقان، رییس امور مساجد و عمار ایزدیار نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج و جمعی از مسئولین استانی، ضمن عزیمت به مسجد جامع بیلقان از توابع شهرستان کرج به تماشای تئاتر مذهبی خورشید کاروان نشست.
ارسال توسط :
پ
پ

سعید جابری انصاری، سرپرست این اداره کل با همراهی حجه الاسلام و المسلمین شکری مدیر کانونهای و هنری مساجد البرز، حجه الاسلام و المسلمین کمالی دهقان، رییس امور مساجد و عمار ایزدیار نایب رئیس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی، ضمن عزیمت به مسجد جامع بیلقان از توابع شهرستان به تماشای تئاتر مذهبی خورشید کاروان نشست.

جابری انصاری با اشاره به مولفه های خوب هنری و مذهبی این تئاتر آئینی گفت: همت و ذوق عوامل و بازیگران این تئاتر مذهبی ستودنی است که توانستند با بازپردازی مناسب واقعه تاریخی "دیرِ راهب" که به وقایع پس از قیام عاشورا و ایام اسارت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می پردازد، ارزشهای مکتب حسینی و فرهنگ اهل بیت(ع) و عاشورا را با زبان هنر به مردم منتقل کنند.
وی افزود: هنرهای آئینی و مذهبی در دل مردم جای دارند و فعالان مذهبی و فرهنگی می توانند با بهره گیری از ابزار و تکنیکهای هنری، مفاهیم والای دینی و اخلاقی را به احسن نحو به مخاطب و مردم منتقل کنند چنانکه هنر به دل اثر می گذارد و به خوبی مخاطب را به جاذبه های خود و معارف و معانی کار هنری معطوف می دارد لذا توجه و حمایت از برگزاری رویدادهای هنری با مضامین مذهبی و ارزشهای اخلاقی و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی در دستور کار اداره کل متبوع قرار دارد.
سرپرست ا با اشاره به تاثیر زبان هنر بیان داشت: امروزه شاهدیم که دشمنان فرهنگ و آئینِ ایران اسلامی، از ابزارهای فرهنگی وهنری برای تهاجم فرهنگی استفاده می کنند و دریافته اند که هنر می تواند بهترین و موثرترین راه برای جلب نظر مخاطب باشد لذا باید فعالان فرهنگی و مذهبی ما نیز با درایت و ذوق وافر از همین ابزار و روش برای رشد و تعالی معنوی و ارتقای سطح فکری مردم و جامعه، بیش از پیش بهره بگیرند.
گفتنی است "تئاتر خورشید کاروان" کاری از گروه هنری نقِلَک محله بانی بیلقان است که با نویسندگی مهدی متوسلی و کارگردانی عبدالوحید نبی و سیاوش کرمی و بازیگری جمعی از هنرمندان بیلقانی به اجرا درآمد و طی ۲ شب در صحن مسجد جامع بیلقان به روی صحنه رفت.
این نمایشنامه سومین سال متوالی است که اجرا می شود و مورد استقبال عموم مردم قرار می گیرد.
در پایان این نمایش از عوامل این نمایش بعمل آمد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.