تصویر
هنر خبرنگار، انتقال مشکلات و کاستی‌ها بدون ایجاد یأس و ناامیدی است
21 مرداد 1402 - 10:42
شناسه : 619440
1
حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری امام جمعه ساوجبلاغ در مراسم تجلیل از خبرنگاران در هشتگرد گفت: کسی منکر کم‌و‌کاستی‌ها نیست اما جهت کلی حرکت نظام به‌سوی پیشرفت و خدمت به مردم است و هنر خبرنگار این است بدون ایجاد ناامیدی، مشکلات را منتقل نماید.
ارسال توسط :
پ
پ

حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری امام جمعه ساوجبلاغ در مراسم تجلیل از خبرنگاران در هشتگرد گفت: کسی منکر کم‌و‌کاستی‌ها نیست اما جهت کلی حرکت نظام به‌سوی پیشرفت و خدمت به مردم است و هنر خبرنگار این است بدون ایجاد ناامیدی، مشکلات را منتقل نماید.

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله مختاری امام جمعه ساوجبلاغ در مراسم تجلیل از خبرنگاران در سالن شهید باکری شهرداری هشتگرد که به همت ، فراجا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات خبرنگاران گفت: ما باور داریم که انقلاب‌مان ادامه انقلاب سیدالشهدا علیه السلام و بسترساز مهمترین رخداد عالم یعنی ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.
وی افزود: کسی منکر کم و کاستی‌ها نیست اما جهت کلی حرکت نظام و انقلاب در جهت اهداف سیدالشهداء و خدمت به مردم است.
حجت‌الاسلام و المسلمین مختاری با اشاره به اینکه انقلاب ما منطق استکبار جهانی را به چالش کشید اظهار داشت: تمام استکبار از ابتدای انقلاب در مقابل این ملت بزرگ ایستادند و مانع ایجاد کردند و اجازه رشد تا جایی که بتوانند به مردم ما نخواهند داد چنانچه تحریم‌های آمریکا علیه کشور ما از سال ۵۹ شروع شد و اوضاع سختی بر کشور ما تحمیل شد.
وی تصریح کرد: در این شرایط که شاید هر کشور و هر ملت دیگری بود نظام‌شان ساقط می‌شد، به لطف خدا و عنایت اهل‌بیت(ع) و به همت مردم عزیز کشورمان که معتقدانه پای کار نظام ایستاده‌اند ما پیشرفت کردیم.
امام جمعه ساوجبلاغ گفت: اوایل انقلاب را با هم‌اکنون در منطقه خودمان به عنوان مثال مقایسه کنید، اوایل انقلاب ۵ کارخانه در این منطقه وجود داشت و حالا بالای ۶۰۰ کارخانه وجود دارد و این همه رشد علمی که امروز ایران را در دنیا زبان‌زد کرده است.
وی از خبرنگاران خواست: اگر چالش‌ها و مشکلات را می‌بینیم، توفیقات نظام را هم ببینیم که بی‌حد و حساب هست .
مختاری ادامه داد: مهمترین سرمایه برای جوانی که بار ادامه مسیر انقلاب را بر دوش دارد؛ امید است، باید امید در دل جوان و نوجوان ما نسبت به آینده کشور موج بزند، کاری که دشمن با کمک رسانه‌های خود انجام می‌دهد، سیاه‌نمایی علیه کشور ماست تا امید را از جوان ما بگیرند، در مقابل هنر خبرنگار ما باید این نکته باشد که در عین اینکه واقعیت‌ها و مشکلات را منتقل می‌کند، همراه با ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم نباشد و نباید مشغول انتشار ضعفها باشد اما از برکات نظام غافل شود.
وی افزود: گاهی مسئولی در منطقه کار خوبی انجام داده باید از وی کرد، اگر تلاش ویژه‌ای انجام می‌شود خبرنگار و اصحاب رسانه آن‌را منعکس کنند.

امام جمعه ساوجبلاغ با دعوت از همه کسانی که میتوانند در عرصه انتخابات شرکت کنند، به خبرنگاران توصیه کرد: شانیت شما بیش از آن است که خرج یک نفر در انتخابات شود، خودتان را خرج انقلاب کنید خرج مردم کنید اما اگر خرج افراد شوید تاریخ مصرف پیدا می‌کنید.
وی در پایان خطاب به خبرنگاران گفت: در این ایام رو به انتخابات، طبیعی است که نقد و انتقادات مطرح شود اما در این فضای موجود منطقه نسبت به شأن افراد مراقبت کنید و انتقادات به سمت و سوی ناامید کردن مردم نرود.
فرمانده فراجا ساوجبلاغ نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و روز خبرنگار و همچنین گرامیداشت یاد ۳۹ شهید فراجا از ابتدای سال ۴۰۲ گفت: امانتداری ، مسئولیت‌پذیری و وجدان بیدار از ویژگیهای خبرنگاران است و خبرنگاران با توجه به شرایط کشورمان به عنوان امانتدار جمهوری اسلامی باشند.
محمدرضا کاشف نیز از زحمات خبرنگاران در همراهی با پارلمان شهری تشکر کرد و گفت شنونده‌ی نواقص مطرح شده توسط خبرنگاران و استفاده از انتقادات در جهت پیشرفت شهری هستیم.

در پایان با اهدای گل و هدیه از خبرنگاران حاضر در مراسم تجلیل به عمل آمد.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.