تصویر
هوای البرز برای تمام گروه ها ناسالم شد
03 خرداد 1402 - 13:16
1
گزارش ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان البرز حاکی از آن است که کیفیت هوا در این استان برای تمام گروه های جامعه ناسالم و در وضعیت اضطرار قرار گرفته است.
ارسال توسط :
پ
پ


گزارش ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان البرز حاکی از آن است که کیفیت هوا در این استان برای تمام گروه های جامعه ناسالم و در وضعیت اضطرار قرار گرفته است.

بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.
۵ میکرون) در شهرستان های اشتهارد، ، ساوجبلاغ و هم اکنون بر روی اعداد ۱۵۱، ۱۵۸، ۱۵۵ و ۱۶۱ قرار دارد.
اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز توصیه کرد که با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماریهای قلبی،ریوی افراد مبتلا به این بیماری ها، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا "شاخص اندازه گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA که در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران مورد استفاده است دارای تقسیم بندی زیر است: ۰تا ۵۰ پاک، ۵۱تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۰ تا ۵۰۰ خطرناک.
استان البرز دارای ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

منبع ایرنا برچسب ها: گزارش ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان البرز حاکی از آن است که کیفیت هوا در این استان برای تمام گروه های جامعه ناسالم و در وضعیت اضطرار قرار گرفته است.
گزارش ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان البرز حاکی از آن است که کیفیت هوا در این استان برای تما

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.