تصویر
هوای البرز در وضعیت اضطرار قرار گرفت
27 دی 1401 - 12:55
1
روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز اعلام کرد: کیفیت هوای شهرستان های این استان به جز شهرستان طالقان در وضعیت قرمز و اضطرار قرار دارد.
ارسال توسط :
پ
پ

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز اعلام کرد: کیفیت هوای شهرستان های این استان به جز در وضعیت قرمز و اضطرار قرار دارد.

بر اساس گزارش ایستگاه های سنجش آلودگی هوای این استان شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.
۵ میکرون) در شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ، و به ترتیب بر روی اعداد ۱۷۵، ۱۷۲، ۱۵۹ و ۱۷۰ قرار دارد که بیانگر ناسالم بودن کیفیت هوای این شهرستان ها برای تمام گروه های سلامت جامعه است.
همچنین مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد: با توجه به وارونگی دمایی، تشدید آلاینده ها تا پایان هفته جاری در مناطق مختلف این استان دور از انتظار نیست.
آرش گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تداوم پایدار جو و نیز استقرار پرفشار سرد و چگال شمالی در منطقه است که سبب رخداد چندین الیه وارونگی دمایی و ایجاد ظرفیت افزایش آلاینده ها در استان البرز را در پی دارد.
وی بیان کرد: مدیریت میزان و تولید کانون های انتشار آلاینده های ثابت و متحرک از مهمترین توصیه ها در این شرایط جوی است .
بهاروند احمدی گفت : افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی تا پایان هفته جاری از حضور بلند مدت در فضای باز و سطح شهر خودداری نمایند.
در استان البرز ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.
منبع ایرنا برچسب ها: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز اعلام کرد: کیفیت هوای شهرستان های این استان به جز شهرستان طالقان در وضعیت قرمز و اضطرار قرار دارد.
روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز اعلام کرد: کیفیت هوای شهرستان های این استان به جز شهرستان طالق

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.