تصویر
هوای کرج در حالت ناسالم برای تمام گروه ها قرار گرفت
24 فروردین 1401 - 15:27
1
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد: هوای شهرستان کرج با قرار گرفتن در حالت اضطرار برای تمام گروه های جامعه ناسالم شد.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد: هوای شهرستان با قرار گرفتن در حالت اضطرار برای تمام گروه های جامعه ناسالم شد.

فردین حکیمی افزود: بر اساس آخرین اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.
۵ میکرون) در ایستگاه سنجش متروی کرج بر روی عدد ۱۵۵ قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: همچنین شاخص آلودگی در شهرستان های و ساوجبلاغ به ترتیب بر روی اعداد ۱۳۳ و ۱۴۰ قرار دارد که بیانگر ناسالم بودن کیفیت هوا برای گروه های حساس می باشد.
وی با بیان اینکه کیفیت هوا در شهرستان های اشتهارد و نیز قابل قبول می باشد، گفت: شاخص آلودگی در این شهرستان ها به ترتیب ۹۸ و ۹۷ است.

وی به اقدامات در وضعیت قرمز اضطرار اشاره و از جمله توصیه های عمومی که بایستی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود را مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، عنوان کرد.
حکیمی همچنین جلوگیری از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن، کاهش فعالیت های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری دانست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین به وظایف نهادها و سازمان های ذیربط در شرایط ناسالم ۲۰۰-۱۵۱ بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: در اجرای این مصوبه بایستی پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر با توقف و اعمال قانون جلوگیری کند.
وی ادامه داد: همچنین شهرداری ها از انجام تمام فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود؛ مانند ساخت و سازهای شهری، پروژه های عمرانی شهرداری جلوگیری کنند.
حکیمی اضافه کرد: در شرایط اضطرار آلودگی هوا دستگاه های دیگری همچون مراکز بهداشت و درمان، اورژانس، دستگاه های اجرایی، سازمان حفاظت محیط زیست، صنعت و معدن و سازمان پخش فرآروده های نفتی و امثال آن دارای وظایفی می باشند.
استان البرز دارای ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.