تصویر
واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در چهارباغ انجام می‌شود
29 مرداد 1401 - 10:27
2
مدیر کل دامپزشکی استان البرز گفت: حدود ۱۵ هزار قطعه پرنده بومی و روستایی در روستاهای چهارباغ زیر پوشش واکسیناسیون رایگان قرار گیرند.
ارسال توسط :
پ
پ

مدیر کل دامپزشکی استان البرز گفت: حدود ۱۵ هزار قطعه پرنده بومی و روستایی در روستاهای زیر پوشش واکسیناسیون رایگان قرار گیرند.

غلامرضا توکلی اظهار کرد: طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی شهرستان چهارباغ علیه بیماری نیوکاسل توسط کارشناسان اداره دامپزشکی و با همکاری بخشداری‌ها و و دهیاری‌ها در سطح روستاهای شهرستان چهارباغ آغاز شده و تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه دارد.
وی بیان کرد: نیوکاسل یکی از بیماری‌های ویروسی خسارت‌زا در میان پرندگان اهلی و صنعتی است که مهم‌ترین راه پیشگیری از این بیماری، واکسیناسیون است.
مدیر کل دامپزشکی استان البرز تصریح کرد: هدف از انجام واکسیناسیون، کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت پرندگان بومی و روستایی، جلوگیری از تلفات پرندگان و نیز پیشگیری از انتشار این بیماری به واحدهای صنعتی پرورش مرغ و در راستای حمایت از روستاییان و تولیدکنندگان خرد و افزایش تولید در سطح روستاها می‌باشد.
وی متذکر شد: در این طرح پیش بینی می‌شود حدود ۱۵ هزار قطعه پرنده بومی و روستایی در سطح روستاهای شهرستان چهارباغ زیر پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

منبع مهر

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.