تصویر
وجود زمینه های لازم جهت احیاء دانشگاه آزاد اسلامی مرکز طالقان
21 خرداد 1401 - 15:35
1
مهندس علی مهدوی فرماندار شهرستان طالقان در دیدار با دکتر علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور استانها، دکتر سعید صابونی رئیس مرکز حوزه عمران، املاک و مستغلاک دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و هیات همراه از آمادگی خود جهت احیاء مرکز دانشگاهی طالقان خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

مهندس علی مهدوی فرماندار در دیدار با دکتر علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور استانها، دکتر سعید صابونی رئیس مرکز حوزه عمران، املاک و مستغلاک دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد و هیات همراه از آمادگی خود جهت احیاء مرکز دانشگاهی طالقان خبر داد.

در این نشست مهندس علی مهدوی فرماندار شهرستان طالقان با بیان دغدغه های خود از کمبود برخی امکانات در طالقان، از نگاه مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی در احیاء دانشگاه آزاد اسلامی مرکز طالقان ابراز خرسندی نمود و بیان داشت: طالقان دیار مومنین ، مهد علما، سرزمین کهن فرهنگ، علم ، ادب ودانش است و با قدمت و عظمتی که دارد دارای مشکلات و کمبودهای زیادی می باشد و راه اندازی مجدد دانشگاه آزاد اسلامی در طالقان می تواند راهگشا باشد و دانشگاه آزاد اسلامی در طالقان علاوه بر مسائل آموزشی می تواند در چند عرصه دیگر نیز فعالیت نماید.
وی اضافه کرد: کاربری های دیگری که دانشگاه می تواند به مرحله اجرا درآورد عبارتست از پارک سلامت یا دهکده سلامت ، فعالیت در حوزه گردشگری در قالب ایجاد فضای بومگردی و مسئله بسیار مهم دیگر ، گسترش فضای علم و فناوری است که کمک بزرگی به پارک علم وفناوری استان می کند و با توجه به شعار سال ۱۴۰۱ پیش بینی شرکتهای دانش بنیان و فناور حائز اهمیت است که دانشگاه می تواند در این زمینه فعال شود و در منطقه طالقان با توجه به بستر مناسب و اینکه در اسناد بالادستی طالقان به عنوان قطب گردشگری، و دامداری استان شناخته شده است، می توان شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی ، دامپروری ، پرورش زنبور عسل ، باغبانی و .
.
.
را جذب و سرمایه گذاری نمود.
مهدوی اظهار داشت: موضوع پژوهش و فناوری در این منطقه نسبت به سایر موضوعات اثرگذاری بیشتری دارد و پیشنهاد می شود کارگروهی متشکل از دانشگاه آزاد اسلامی و فرمانداری طالقان تشکیل و موضوع بصورت دقیق و کارشناسانه بررسی و چنانچه در زمینه فعالیت دانش بنیان نیاز به اراضی بیشتر باشد از طریق اداره منابع طبیعی شهرستان مساعدت خواهد شد و این ظرفیت در طالقان کاملا مهیا می باشد و زمینه های فعالیت متنوع است و نوع فعالیت به رویکرد و طراحی و سیاست گذاری دانشگاه بستگی خواهد داشت.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.