تصویر
وجود ۴۸۰ قلاده سگ در پناهگاه سگ‌های بلاصاحب فردیس
27 دی 1402 - 15:14
2
اصغر نصیری با استناد به قانون شهرداری‌ها، اظهار کرد: طبق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض و مضر و ولگرد و ممانعت از تردد در شهر بر عهده‌ی شهرداری‌هاست و شهرداری فردیس نیز به وظیفه ذاتی خود عمل نموده و اقدام به جمع آوری سگ‌های بلاصاحب کرده است.
ارسال توسط :
پ
پ

اصغر نصیری با استناد به قانون شهرداری‌ها، اظهار کرد: طبق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض و مضر و ولگرد و ممانعت از تردد در شهر بر عهده‌ی شهرداری‌هاست و نیز به وظیفه ذاتی خود عمل نموده و اقدام به جمع آوری سگ‌های بلاصاحب کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۸۰ قلاده سگ در پناهگاه وجود دارد که این سگها پس از انتقال به مرکز واکسینه، عقیم سازی، نشان گذاری و رها سازی می شوند و با رعایت حقوق حیوانات در خصوص سگهای مریض از روش یوتانایز استفاده می‌شود.
نصیری تاکید کرد: با عقیم‌سازی این حیوانات، هاری و خطر آنها کم می‌شود و شهروندان آسوده‌خاطر خواهند بود.
البته با توجه به این‌که سگ‌های ولگرد ساکن نیستند و از شهری به شهر دیگری می‌روند عقیم‌سازی آنها زمان‌بر خواهد بود و شهرداری های شهرهای همجوار هم باید اقدام کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری اذعان داشت: سگ‌های ولگرد پس از فرایند واکسینه و عقیم‌سازی، نشانه گذاری و رها سازی می شوند و البته رها سازی بصورت کنترل شده در حاشیه های اطرف بصورت محدود صورت می گیرد.
در حال حاضر بصورت آزمایشی در دو نقطه شهر که زندگی متفاوت تری دارند (شهرک ناز و شهرک دهکده) بنرهایی در راستای فرهنگ سازی شهروندان با مضمون ( سگهای عقیم شده در شهر خطری برای شما ندارند) ( مهربانی زبان مشترک جهان هستی است) نصب شده تا حصول نتیجه و بازخورد آن باید منتظر ماند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.