تصویر
ورزشکار البرزی به اردوی انتخابی تیم ملی پتانک دعوت شد
19 اردیبهشت 1401 - 14:24
3
رییس هیات ورزشی بیماری های خاص و پیوند اعضا البرز گفت: یکی از بانوان ورزشکار این استان به نخستین مرحله از اردوی انتخابی تیم ملی پتانک برای شرکت در رقابت های جهانی پیوند اعضا به میزبانی استرالیا دعوت شد.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس هیات بیماری های خاص و پیوند اعضا البرز گفت: یکی از بانوان ورزشکار این استان به نخستین مرحله از اردوی انتخابی تیم ملی پتانک برای شرکت در رقابت های جهانی پیوند اعضا به میزبانی استرالیا دعوت شد.

«رضا رودگر» افزود: مهری پور افروز ورزشکار البرزی به این اردوی انتخابی دعوت شده و در صورت تائید نهایی به این رقابت ها که در سال ۲۰۲۲ در کشور استرالیا برگزار خواهد شد، اعزام می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به شرایط خاص ورزشکاران این هیات در شرایط کرونایی شاهد تعطیل شدن بخش زیادی از فعالیت های ورزشی بودیم، اظهار داشت: با بهتر شدن شرایط امروز شاهد حضور دوباره این ورزشکاران به عرصه ورزش هستیم و به صورت یک روز در میان ورزشکاران در حال انجام تمرینات خود هستند.
رودگر با بیان اینکه بیماری های تالاسمی، هموفیلی، دیابت، دیالیز، پیوند اعضا و ام اس تحت پوشش هیات ورزشی بیماران خاص این استان هستند ، تصریح کرد: حدود ۵۰۰ ورزشکار طی این چهار سال در البرز شناسایی و تحت پوشش هیات قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: همچنین در همین مدت موفق شدیم تا چهار ورزشکار در رشته های دو ومیدانی و اسکواش را به تیم های ملی معرفی کنیم.
تیم‌های ملی پیوند اعضای کشورمان خود را برای حضور در رقابت‌های جهانی که فروردین ماه سال آینده به میزبانی شهر "پرث" در کشور استرالیا برگزار می‌شود، آماده می‌کنند.
پتانک یک رشته ورزشی تمرکزی فرانسوی است که فدراسیون بین‌المللی آن ١٠٨ سال پیش تاسیس و پس از گذشت سال‌ها فعالیت سرانجام در سال ١٩٨۶ توسط کمیته بین المللی المپیک (آی.
او.
سی.
) شناسایی و رسمیت یافته که این رشته از سال ۱۳۸۸ در ایران فعال شده است.
در ورزش پتانک بازیکنان باید یک توپ فلزی توخالی را که جزو اصلی این بازی است، به توپ چوبی (جک) بزنند و اگر توپشان هم اصابت نکرد، باید تلاش کنند که توپ در فاصله بسیار نزدیکی از آن قرار گیرد.
بازیکنان باید این کار را در حالی انجام دهند که پاهایشان داخل دایره شروع قرار دارد.
این بازی در خاک یا شن و ماسه سخت اجرا می‌شود اما می‌توان آن را در زمین چمن نیز برگزار کرد.
منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.