وزارت صمت برای تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اطمینان داد
  • مهر ۱۱, ۱۴۰۳ ساعت: 9:36
  • شناسه : 1509257
    0

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صمت با خودکارسازی فرآیند تخصیص ارز سبب کاهش عوارض حاشیه‌ای و ایجاد اطمینان خاطر برای تخصیص ارز به واحدهای تولیدی و بازرگانی شده است. در نشست روز سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در […]

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صمت با خودکارسازی فرآیند تخصیص ارز سبب کاهش عوارض حاشیه‌ای و ایجاد اطمینان خاطر برای تخصیص ارز به واحدهای تولیدی و بازرگانی شده است.

    در نشست روز سه‌شنبه، ۱۰ ماه صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در تامین و تخصیص نیازهای ارزی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور(مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز) در دستور کار قرار گرفت.

    به گزارش خودرو ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح گزارش کمیسیون صنایع گفت: ایجاد پدیده صف در مراحل واردات (ثبت سفارش، تخصیص، تامین)، سبب عدم تامین ارز مورد نیاز جهت واردات مواد اولیه و تجهیزات شده و از طریق ایجاد نااطمینانی در برنامه‌ریزی و زمان‌بندی در زنجیره تولید و یا تامین، باعث اختلال در فعالیت‌های تولیدی می‌شود.به بیان ، پدیده صف، همان عدم تعادل در تقاضا و عرضه ارز به شکل مازاد تقاضاست.

    زهرا سعیدی‌مبارکه افزود: بخشی از این مازاد تقاضا، به دلیل ماهیت شرایط ارزی کشور ناشی از تحریم و کمبود منابع ارزی و شوک‌پذیری بازار است. سیاستگزار ارزی و تجاری، در این وضعیت عدم تعادل، نخست باید از هرنوع تصمیم که تشدید کننده مازاد تقاضا باشد اجتناب کند و دوم تلاش کند با اصلاح ساختار ارز و ذخایر ارزی، موجبات کاهش عدم تعادل را فراهم کند.

    سعیدی در ادامه گفت: وزارت صمت با هدف ایجاد اطمینان‌خاطر، اقدام به تامین ارز موردنیاز واحدهای تولیدی و بازرگانی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ برای ایجاد زیرساخت خوداظهاری برنامه تولید توسط واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت کرده است.

    دنیای خودرو

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    تصویر