تصویر
وزارت نیرو البرز را در حل مشکلات آب ویژه ببیند
14 تیر 1401 - 14:12
0
نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جمعیت روز افزون استان البرز باید وزارت نیرو این استان را در حل مشکلات آب ویژه ببیند .
ارسال توسط :
پ
پ

نماینده مردم ،اشتهارد و در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جمعیت روز افزون استان البرز باید وزارت نیرو این استان را در حل مشکلات آب ویژه ببیند .

علیرضا عباسی در دیدار با معاون وزیر نیرو و مدیرعامل مهندسی آب و فاضلاب کشور در خانه ملت کرج افزود: استان البرز ویژه است چرا که استان های دیگر جمعیت ثابتی دارند و دراین استان مهاجرت بی رویه داریم بطوری که عددهای مهاجرت آن قابل پذیرش نیست.
وی ادامه داد: سالانه ۱۴۰ هزار نفر مهاجرت به استان البرز داریم درحالی که این استان از همان زیرساخت های سابق برخوردار بوده و بودجه آن مانند سایر استانها است.
عباسی یاد آورشد: علاوه بر مهاجرت های بی رویه ای که به استان البرز از سایر استانها شاهد هستیم بخشی از مهاجرت ها به این استان سرریز تهران است.
نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ۸۰ درصد آب استان البرز از چاه است و ۲۰ درصد از طریق آب های سطحی، اگرچه با تلاش های صورت گرفته ۵۵ میلیون مترمکعب به حق آبه این استان اضافه شد ولی کافی نیست.
وی تاکید کرد: ۶۵ میلیون متر مکعب دیگر باید به این حق آبه اضافه شود و درصورت بی توجهی به این امر با توجه به نامه ای که به وزیر نیرو در این زمینه داده شده سه سال دیگر با توجه به مهاجرت بی رویه به استان البرز مشکل آب را خواهیم داشت و مشکلات این استان با توجه به نزدیکی به پایتخت برای تهران هم خواهد بود.
عباسی یادآورشد: گزارشهای مردمی زیادی برای قطعی آب در تابستان سال گذشته داشتیم بطوریکه با سه ساعت قطعی برق مردم پنج ساعت آب نداشتند و باید استان البرز با سایر استان ها مقایسه نشود.
نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید تدبیر ویژه برای حل مشکلات آب استان البرز داشت و در مجلس شورای اسلامی از هیچ تلاش و همکاری دراین زمینه دریغ نمی شود و در بودجه ۱۴۰۱ همکاری لازم صورت گرفت.
وی گفت: با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه شروع شده در کمیسیون ،آب،منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به جد دنبال اجرای طرح های بهتر برای وضعیت آب هستیم .
عباسی خاطرنشان کرد: چنانچه براساس بررسی ها حوزه کشاورزی ۸۰ درصد آب را مصرف می کند و یک سری کالاهای غیراساسی از جمله بادمجان، فلفل و خیار تولید دارد که صادر می شود بنابراین پیشنهاد داده شد تا نیم درصد از صادرات محصولات کشاورزی برای حوزه تقویت سفره زیرزمینی استفاده شود.

وی ادامه داد: با آنالیز این رقم در حوزه کشاورزی خواهیم دید که در صورت رخ دادن این مهم عدد بزرگی بالای پنج هزار میلیارد تومان بودجه برای تقویت سفره های زیر زمینی تامین می شود .

عباسی تاکید کرد: در مجلس شورای اسلامی کمک می کنیم که وزارت نیرو بتواند طرح های خود را در زمینه تامین آب برای مردم داشته باشد و دولت را از مجلس جدا نمی دانیم چراکه دولت جزیی از نظام اسلامی و حاکمیت است و همه باهم باید کمک کنیم برای حل مشکل مردم شاید سلیقه سیاسی متفاوت باشد اما نگاه ها معطوف به حل مشکلات مردم است .
معاون وزیر نیرو و مدیرعامل مهندسی آب و فاضلاب کشور دراین نشست از پیشنهاد نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس درمجلس شورای اسلامی در زمینه اختصاص نیم درصد از درآمد صادرات محصولات کشاورزی برای تقویت سفره های آب زیرزمینی قدردانی و آن را پیشنهاد مناسبی برای این مهم خواند.

منبع ایرنا

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.