تصویر
ولایت مداری سردار سلیمانی باید الگو قرار بگیرد
13 دی 1401 - 10:22
1
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح خصوصیات اخلاقی سردار سلیمانی، گفت: اصل ولایت مداری را با نگاهی بر صفات اخلاقی سردار دل‌ها می‌توان آموخت و الگوبرداری کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح خصوصیات اخلاقی سردار سلیمانی، گفت: اصل ولایت مداری را با نگاهی بر صفات اخلاقی سردار دل‌ها می‌توان آموخت و الگوبرداری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شامگاه دوشنبه، در آیین گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و یادبود علامه مصباح یزدی، که تحت عنوان «همایش بصیرتی، معرفتی» در امامزاده طاهر (ع) برگزار شد، ضمن تشریح صفات حاج قاسم و خصوصیات اخلاقی وی، گفت: سردارقاسم سلیمانی و علامه مصابح یزدی هردو دارای خصوصیات اخلاقی خاص و ویژه‌ای بودند که بسیاری از این‌ها را می‌توان خصوصیات اخلاقی مشترک هر دو بزرگوار قلمداد کرد.
وی با اشاره به روایتی مبنی بر انتقاد گروهی از علامه مصباح یزدی، یادآور شد: در زمان هشتاد سالگی گروهی به این علامه بزرگوار انتقاد کردند و پاسخ این عالم ربانی در چند جمله خلاصه شد:«تازه دارم متوجه می‌شوم باید بیشتر کار کنم!».
این پاسخ نشان دهنده بسیاری از خصوصیات اخلاقی وی و نگرش او است.
این نماینده مجلس در ادامه به کُتُب منتشر شده توسط علامه مصباح یزدی اشاره کرد و افزود: در بیانات و نوشته‌های این عالم ربانی از مقام وعظم رهبری به عنوان یک نعمت الهی یاد شده است، وی همواره با کتاب‌ها و سخنرانی‌های خود سعی داشت در مسیر جهاد تبیین و آگاه سازی جامعه گام موفق و بلندی بردارد.
آقا تهرانی به دیگر خصوصیات اخلاقی و رفتاری علامه یزدی اشاره کرد و به عنوان مثال یادآور شد: یکی از مسائلی که مورد تأکید وی بود، ایجاد و اجرای طرح ولایت برای دانشجویان، طلبه‌ها و دانش آموزان بود.
وی در بخش دیگری به صفات سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: لقب «مالک اشتر» به درستی برازنده این سردار شهید بود.
سردار سلیمانی مالک اشتر نظام اسلامی بود.
این مقام مسؤول تصریح کرد: سردار سلیمانی همواره اهل مطالعه و عمل بودند و عمده اوقات خود را صرف کمک و خدمت به مردم کرد.
پس از مرگ این شهید والا مقام در اتاق شخصی وی دست نوشته‌های پیدا شد که برگزیده‌ای از کتاب‌های علامه مصباح یزدی بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعنامه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، یاد آورشد: حاج قاسم به رهبرمعظم انقلاب تعبد داشت بطوریکه به والله قسم خورد اگرهمین الان امام گ(ره) بفرمایند پشت سر صدام نماز بخوانم این کار را انجام خواهم داد.
آقا تهرانی تاکید کرد: تابعیت محض سردار سلیمانی از مقام معظم رهبری باید الگوی دوست داران ایشان قرار بگیرد، در نظام اسلامی ولایت فقیه و رهبری از جایگاه ویژه ای برخوردار است که با تبعیت از آن در جهت اعتلای نظام پیش خواهیم رفت.

منبع فارس برچسب ها: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح خصوصیات اخلاقی سردار سلیمانی، گفت: اصل ولایت مداری را با نگاهی بر صفات اخلاقی سردار دل‌ها می‌توان آموخت و الگوبرداری کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح خصوصیات اخلاقی سردار سلیما

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.