تصویر
پارک علم وفناوری البرز زون مدیریت پسماند کشور
11 اسفند 1400 - 16:17
شناسه : 153630
4
مسئول کمیته پسماند پارک علم وفناوری البرز : برنامه ریزی پارک علم وفناوری البرز، این است که به عنوان زون مدیریت پسماند بتواند نقطه اتصال این موضوع باشد.

مسئول کمیته پسماند پارک علم وفناوری البرز : برنامه ریزی پارک علم وفناوری البرز، این است که به عنوان زون مدیریت پسماند بتواند نقطه اتصال این موضوع باشد.
استارت کار و اولین گام نیز با برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی ازایده تا بازار مدیریت پسماند برداشته شده تا.
.

با آمادگی کامل وبا ایجاد بانک اطلاعاتی مورد نیاز در حوزه پسماند شرایطی را فراهم کند تا پارک علم وفناوری البرز در کشور پایلوت شود.
به گزارش روابط عمومی پارک علم وفناوری البرز، دکتر حسین عطایی مسئول کمیته پسماند پارک علم وفناوری البرز در حاشیه بازدید از غرفه پارک علم وفناوری البرزدر اولین رویداد کارآفرینی از ایده تا بازارمدیریت پسماند درحاشیه سومین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند اظهار کرد: مدیریت پسماند یکی از ضروری ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می گردد و تولید انواع پسماند در زندگی، امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.
وی افزود: بی شک عدم توجه کافی به این موضوع می تواند تأثیر زیادی در تخریب محیط زیست و طبیعت داشته باشد.
بنابراین برای چنین موضوعی راهی جز مدیریت و برنامه راهبردی وجود ندارد.
اما این موضوع مهم تنها از طریق بسترسازی اطلاعاتی و دانش تکنولوژی میسر خواهد شد.
عطایی نمایشگاه های هم راستا با این حوزه را تسهیل کننده ارتباطات و شناخت ذینفعان و دست اندرکاران پسماند برشمرد و گفت: برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز، حضور مجموعه هایی چون پارک های علم وفناوری می تواند نقطه اتصال بسیار ویژه ای برای این حوزه باشد ، چرا که وجود واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان در این مجموعه ها،گام های رو به جلو، مدیریت شده با بهره گیری از تکنولوژی های نوین را رقم می زنند.
دبیراجرایی رویداد کارآفرینی از ایده تا بازار مدیریت پسماند تصریح کرد: پارک علم وفناوری البرز در تلاش است علاوه بر حضور در نمایشگاه بصورت دائمی این نقطه اتصال را ایجاد کند،گ بدین معنی که شرایطی را فراهم کند تا بین تولید کنندگان پسماند در تمامی حوزه ها(،،صنعتی،خانگی،بیمارستانی،و.
.
.
) شرکت ها و مجموعه های مدیریت پسماند و همچنین مسئولان یک هم افزایی جهت حل معضل پسماند ایجاد نماید.
این مقام مسئول یادآور شد: اگر بتوانیم تناژ تولید زباله را کاهش دهیم و یا در حوزه صنعت، پسماند زباله های صنعتی تعیین تکلیف شود، می توانیم گام موثری در بهبود این مسیر برداریم و مجموعه های فناوری چون پارک های علم وفناوری نیز می توانند این مسیر را با دانش علمی وفنی خود تسهیل کنند.
عطایی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی پارک علم وفناوری البرز، این است که به عنوان زون مدیریت پسماند بتواند نقطه اتصال این موضوع باشد.
استارت کار و اولین گام نیز با برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی ازایده تا بازار مدیریت پسماند برداشته شده تا با آمادگی کامل و با ایجاد بانک اطلاعاتی مورد نیاز در حوزه پسماند شرایطی را فراهم کند تا پارک علم وفناوری البرز در کشور پایلوت شود.
وی با بیان این مطلب که، "پسماند یک فرآیند زنجیره ای از زمان تولید تا فرآیند پسماند و دفن است" ادامه داد: باید تصریح کنم مدیریت پسماند و فرهنگ پسماند دو مقوله جدایی ناپذیرهستند.
در حوزه فرهنگ پسماندی کمک مردم نیاز است.
در حوزه مدیریتی نیز باید مجموعه های مدیریتی از جمله شهرداری، محیط زیست و دیگر دستگاه های دخیل در این موضوع با هم افزایی و مشارکت همه جانبه در کنار هم کار کنند.
عطایی با خاطرنشان کردن این نکته که هر چقدر بتوانیم در مدیریت پسماند از علم و فناوری و تفکر استفاده کنیم، کمتر دچار آزمون و خطا خواهیم شد، اذعان داشت: درخواست بنده این است که برای پیشبرد اهداف در راستای مدیریت پسماند آن‌هم با بهره مندی از دانش علمی و فنی مراکز دانش بنیان و واحدهای فناور، ضروری است صاحب نظران، شرکت ها و ذینفعان مرتبط با این حوزه، جهت همکاری ،همفکری و تدوین برنامه های تخصصی تر جهت بهبودی این حوزه در پارک علم وفناوری البرزحضوری فعال داشته باشند.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.