تصویر
پارک محیط بان برای نگهداری حیوانات گوشتخوار آماده می‌شود
01 شهریور 1401 - 15:55
1
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از ساخت مکان‌هایی در پارک محیط بان به منظور نگهداری از حیوانات گوشتخوار خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از ساخت مکان‌هایی در پارک محیط بان به منظور نگهداری از حیوانات گوشتخوار خبر داد.

رمضانعلی پور رستمی ، با اشاره به اینکه پارک محیط بان اولین پارک طبیعی کشور است که حیوانات در آن در قفس نیستند و به صورت آزاد زندگی می‌کنند، اظهار داشت: این پارک به صورت یک اکوپارک خاص حیاط وحش در زمین‌های شمالی حصار تا تونل بیلقان در دسترس گردشگران قرار گرفته است.
وی مساحت پارک محیط‌بان را حدود ۱۷.
۵ هکتار ذکر و با بیان اینکه این پارک در تپه‌های حصار ساخته شده است، عنوان کرد: برای ساخت این پارک ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و در حدود ۷۵ راس از حیوانات علف خوار برای رها سازی در آن خریداری شده بود که در حال حاضر به دلیل قرارگیری در فصل زاد و ولد تعداد این حیوانات رو به افزایش است.
این مسئول ضمن تاکید بر این موضوع که برای نگهداری از این حیوانات از هیچ قفسی استفاده نشده، گفت: از ویژگی‌های پارک محیط‌بان این است که دارای برج‌های دیده بانی و همچنین دوربین‌های دوربرد برای دیدن حیوانات و در حال حاضر ساخت مکان‌هایی برای حیوانات گوشتخوار نیز در دست اجرا قرار دارد.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: پارک محیط بان همچنین مجهز به ۲ سکوی بازدید و ساختمان کلینیک دامپزشکی و سیلوی ذخیره علوفه بوده و تمامی الزامات یک پارک استاندارد حیاط وحش در این پارک پیش بینی شده است.
پوررستمی با اشاره به اینکه کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی نیز بر این مجموعه نظارت مستقیم دارند تا دام ها از لحظ بهداشت محیط و حفاظت مشکلی نداشته باشند، گفت: حیواناتی نظیر گوزن، میش، قوچ گامیش، گور خرایرانی، شتر مرغ و لاما تعدادی از گونه‌هایی هستند که در این مجموعه نگهداری می‌شوند.
به گفته سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، در حال حاضر مجموعه در جهت معرفی اماکن تفریحی از بازدید گروهی مدارس، شرکت ها، ارگان‌ها و گروه‌های هنری و جهت حضور در این مجموعه تفریحی گردشگری استقبال می‌کند و علاقه مندان جهت هماهنگی می‌توانند به سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج مراجعه کنند.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.