تصویر
پایان دی ماه آخرین مهلت استفاده از بند ت تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ است
21 دی 1402 - 15:56
2
محمد ابراهیم زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری فردیس در جلسه ای که در خصوص بند ت تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ و با حضور معاونین و مدیران مناطق شهرداری فردیس برگزار شد با تأکید به اینکه در روزهای پایانی اجرای این بند از قانون قرار داریم بیان کرد که .
ارسال توسط :
پ
پ

محمد ابراهیم زاده معاون شهرسازی و معماری در جلسه ای که در خصوص بند ت تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ و با حضور معاونین و مدیران مناطق شهرداری برگزار شد با تأکید به اینکه در روزهای پایانی اجرای این بند از قانون قرار داریم بیان کرد که .
.

باید از همه ظرفیت‌ها برای مراجعه شهروندان به شهرداری و تعیین و تکلیف این املاک استفاده کرد و مدیران در این زمان کوتاه نسبت به پیگیری پرونده‌ها عزم جدی داشته باشند.

محمد ابراهیم زاده اظهار کرد: مودیانی که املاک آن‌ها مشمول بند ت تبصره ۶ است، صرفاً می‌توانند تا پایان دی ماه نسبت به تعیین و تکلیف پرونده خود اقدام کنند لذا درخواست می‌شود از این ظرفیت ایجاد شده و فرصت باقی مانده نهایت استفاده را از قانون وضع شده نمایند زیرا این قانون تمدید و تکرار نخواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه به روزهای پایانی اجرای این قانون نزدیک می‌شویم، مدیران و مسئولین مربوطه با عزم جدی و جهادی عمل کنند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری فردیس تصریح کرد: در همین راستا بند ۲ ذیل بند ت تبصره۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور اشاره دارد که «چنانچه ساخت و ساز صورت گرفته، برخلاف مفاد پروانه یا بدون پروانه ساختمانی بوده و لکن شهرداری، آن مستحدثات را از نظر اصول سه‌گانه فنی، بهداشتی و شهرسازی تأیید نماید، پس از احراز مالکیت مالک، وی موظف است علاوه بر عوارض صدور پروانه نسبت به بخش پرداخت نشده جریمه بر مبنای هر متر مربع، به ترتیب بنای مسکونی دو برابر و بنای تجاری و اداری سه برابر ارزش معاملاتی سال ۱۴۰۲ (موضوع قانون مالیات‌های مستقیم) را تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ مطابق برگه پرداخت صادرشده به حساب شهرداری واریز کند.
ابراهیم زاده در ادامه تاکید کرد: احکام صادر شده قطعی مبنی بر قلع و قمع با تأیید شهرداری، با رعایت مفاد این قسمت به واریز نقدی عوارض بدل خواهد شد و در صورت عدم واریزی نقدی و صد در صدی(۱۰۰%) عوارض و جریمه تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ مجدداً به حکم اولیه باز خواهد گشت.
این مقام مسئول در خاتمه خاطر نشان کرد: مالکینی که فیش در اختیار دارند سریعاً نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام و از ظرفیت این قانون و فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را جهت تعیین و تکلیف ملک خود نمایند .

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.