تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

تبریک امام جمعه شهرستان چهارباغ به مناسبت هفته دفاع مقدس کرج میزبان بزرگ ترین جشن هفته وحدت هماهنگی کامل برگزاری مسابقات ورزشی قهرمانِ محلات شهر کرج انجام شد از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کارگاه تخصصی تربیت کنشگر سواد رسانه در استان البرز برگزار شد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز تردد در راههای روستایی طالقان به حالت عادی بازگشت مشارکت مردمی کلید حفظ میراث طبیعی طالقان

پایان نامه های دانشجویی در کشور مورد استفاده قرار گیرند
05 اسفند 1400 - 9:43
5
رییس دانشگاه خوارزمی گفت: بایستی از پایان نامه های دانشجویی مرتبط با مسایل و مشکلات جامعه و زیرساختی برای رفع معضلات و جلوگیری از بحران ها استفاده کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

رییس دانشگاه خوارزمی گفت: بایستی از پایان نامه های دانشجویی مرتبط با مسایل و مشکلات جامعه و زیرساختی برای رفع معضلات و جلوگیری از بحران ها استفاده کرد.

«عزیزاله حبیبی» در آیین تجلیل از برگزیدگان هفته پژوهش و فناوری استان البرز که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد به رویکردی اساسی که بهانه ای برای برگزاری هفته پژوهش و فناوری شده اشاره کرد و افزود: البرز استانی نوپا است که در مقایسه با استان های دیگر که ده ها سال قدمت و فعالیت دارند و نهادهای مدنی، مذهبی و صنوف مختلف در این استان ها ارتباطشان نهادینه و جا افتاده است هنوز اول راه است.
وی با بیان اینکه راه توسعه استان سال هاست که ترسیم و تعریف شده، اظهار داشت: البرز جای کار زیادی دارد و زمینه های توجه بیشتری را در روسای قوا و هم افزایی و همکاری ارگان های ذیربط در سطح استان می طلبد.
حبیبی از جامعه دانشگاهی استان دعوت کرد تا هفته پژوهش را بهانه ای قرار دهند تا اتصال بیشتر و قوی تری بین بخش علمی البرز با صنوف و صنعت های مختلف و مدیران اجرایی برقرار شود.
وی تاکید کرد: بایستی بتوانیم در باب تعریف ماموریت های دانشگاهی در استان خروجی های بیشتری را به عنوان دستاوردهای این اتصال داشته باشیم به طوریکه نیازها را بشناسیم و به آمایش سرزمین را به روز و بیشتر بپردازیم و تعریف جدیدی از آن داشته باشیم.

رییس دانشگاه خوارزمی گفت: نیازهای استان باید به خوبی قابل دست یافتن باشد و بخش دانشگاهی برای ارتباط با صنعت و ارتباط با دانشگاه ها ظرفیت خود را بهتر تعریف کند.

وی افزود: حوزه پژوهش در استان البرز رساله ها وپایان نامه های دانشجویی یک دوره چهار تا پنج ساله را سنجید که تا چه میزان در راستای موضوعات و مسایل جامعه بوده و یا یک بحث نظری را پیش گرفته اند.
وی بیان داشت: از حدود هشت هزار پایان نامه و رساله سه هزار و ۵۰۰ پایان نامه در ارتباط با موضوعاتی بود که جامعه، مدیران ارشد کشور و مجلس به آن توجه دارند که شامل موضوعاتی همچون محیط زیست، مسایل محیط شهری و حقوق شهروندی، آسیب های اجتماعی، آسیب ها و بلایای طبیعی می باشد.
رییس دانشگاه خوارزمی گفت: علیرغم این تعداد پایان نامه و رساله تاثیرگذار و قابل قبول ولی هیچکدام به ارگان ذیربطش معرفی نشد و ارتباط و حلقه اتصال برقرار نشد که نتیجه آن این می شود که دانشجویی رساله اش در خصوص مشکلات استان گلستان است و بعد به قفسه کتابخانه می رود، سیل می آید و می بینند اگر آن رساله اجرایی می شد منابع انسانی و زیرساختی در استان کمتر آسیب می دید.
وی با بیان اینکه این رساله ها از طرفی نشان از ظرفیت دانشگاه ها دارد و از طرفی ضعف ارتباط با نهادهای اجتماعی را نشان می دهد، افزود: بایستی بر روی پایان نامه ها نسبت به گذشته اهتمام بیشتری داشته باشیم.
وی تاکید کرد: از طرفی ارگان های ذیربط و نهادهای صنعتی، ملی و استانی در ارتباط با پاسخگویی به این نیاز با هم دیگر جلو رفته تا اثرش به روی صنعت یا استان دیده شود که از مراکز دانشگاهی و اساتید و نخبگان دعوت می شود این کار را انجام دهند.
حبیبی گفت: این موضوع یک رخداد و یک کار جدید است که با یک بخشنامه حل شدنی نیست و باید استاد، دانشجو، دانشگاه و صنعت همگی به یک فرهنگ جدید دست یابند که این موضوع کارگشا و حلال یکسری از مشکلات است.
در پایان از ۷۹ برگزیده هفته پژوهش و فناوری استان البرز شامل پژوهشگران برتر دانشگاهی و مراکز آموزش عالی، پژوهشگران برتر دستگاه های اجرایی، پژوهشگر برتر در حوزه کرونا، فناوران برتر دانشگاهی، فناوران برتر صنعتی، فناور برتر در حوزه بیماری کووید ۱۹، سرآمدان علمی استان، سرآمدان و پیشکسوتان کارآفرینی استان، صاحبان ایده های برتر و دانش آموزان پژوهنده برتر تجلیل شد.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.