پایبندی به اصول ، ارزشها و آرمان های انقلاب و عدم تبعیت از دشمن از ویژگی های فرد انقلابی است
  • بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ساعت: 17:00
  • شناسه : 454712
    3
    بیست و سومین جلسه شورای هم اندیشی بسیج و روسای دانشگاه های استان البرز با حضور روسا و معاونین فرهنگی دانشگاه های استان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار گردید.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    بیست و سومین جلسه شورای هم اندیشی بسیج و روسای دانشگاه های استان البرز با حضور روسا و معاونین دانشگاه های استان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد برگزار گردید.

    دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند : نگذارید این انقلاب به دست ناهلان و نامحرمان بیفتد؛ بیان داشت: حفظ انقلاب اسلامی منوط به داشتن روحیه انقلابی گری ، انقلابی بودن و انقلابی ماندن است و این انقلاب اسلامی پس از پیروزی بحران های متعددی را پشت سر گذاشته است و توانسته بر آنها فایق آید.
    وی افزود: این انقلاب با توجه به ماهیتش که جمهوری اسلامی است ، نسبت به همه انقلاب های دنیا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و طبیعتا دشمنان داخلی و خارجی زیادی داشته و دارد که دنبال تغییر این انقلاب هستند.
    این دشمنی ها دلیلی است بر اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر انقلابی گری ،انقلابی ماندن وانقلابی بودن جهت تداوم انقلاب تاکید دارند.
    دکتر کلانتری در مفهوم انقلابی بودن اظهار داشت: در مفهوم انقلابی گری می توان به ۳ نظریه اشاره کرد، اول انکه افرادی انقلابی هستند که از خرداد سال ۴۲ وارد پروسه انقلاب شدند و در پیروزی انقلاب مشارکت داشتند، زندان رفتند، شکنجه شدند وفعالیت کردند تا انقلاب پیروز شود، انقلابی هستند، دیدگاه دوم اینست که افرادی که تند رو، پرخاشگر، و صرفا شعارهای انقلابی می دهند انقلابی هستند.
    دیدگاه سوم نیز بیان می دارد کسانی که به حفظ رابطه خود و عمل خود و پیوستگی خود به انقلاب می پردازند، انقلابی هستند.
    پس اعتقاد ، مشارکت و حفظ رابطه با انقلاب ملاک انقلابی بودن است و این نظریه صحیح و درست است.
    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در مفهوم انقلابی گری گفت: در منظومه فکری امام خامنه ای، انقلابی گری به آنست که ما موضع اسلامی و انقلابی را قاطعانه ، بدون رودربایستی و مرعوب شدن در مقابل چهره های کاذب و مخالف حفظ کنیم و خط روشن انقلابی گری به فرموده مقام معظم رهبری عبارتست از عادلانه ، خردمندانه دقیق ، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه وبدون رودربایستی عمل کردن است و در واقع انقلابی گری یعنی روحیه دفاع از مبانی ارزش ها و اصول انقلاب و حفظ کشور .
    وی در زمینه انقلابی ماندن خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی در مفهوم انقلابی ماندن می فرمایند: اگر کسی فرهنگ انقلابی را حفظ کند وآن را پرورش دهد و در زمینه صدور آن اقدام کند، انقلابی است.
    دکتر کلانتری با اشاره به مولفه های انقلابی گری انقلابی ماندن و انقلابی بودن در اندیشه های مقام معظم رهبری بیان داشت: مبنای اول انقلاب اسلامی، پایبندی به مبانی اصول و ارزش های انقلاب اسلامی است.
    شناسنامه هر کشوری قانون اساسی آن کشور است.
    قانون اساسی مبانی اصول ارزش ها و نوع حکومت ها را مشخص می کند .
    پایبندی به این اصول یکی از مولفه های انقلابی است.

    این استاد تمام دانشگاه اضافه کرد: پایبندی به اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی قرار دارد و اسلام آمریکایی شامل اسلام متحجر و اسلام سکولار است و در پایبندی به مبانی و اصول اسلامی بایستی به محور بودن مردم ، اعتقاد به پیشرفت و تحول ، تعامل با محیط و حمایت از محرومان دقت داشت.
    وی به هدف گیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها اشاره و گفت: تمامی نظام های آرمان هایی برای نظام خود دارند یکی سیاسی است ، یکی و آرمان های انقلاب اسلامی در ۴ حوزه سیاسی ، ، اقتصادی و فرهنگی خلاصه می شود.
    دکتر کلانتری منظور از آرمان سیاسی را ایجاد حکومت اسلامی با محوریت ولایت فقیه و منظور از آرمان اقتصادی را تحقق عدالت و کاهش شکاف بین فقیر و غنی دانست و افزود: منظور از بعد فرهنگی و اجتماعی آرمان های انقلاب این است که تربیت انسان های الهی و به قول حضرت امام (ره) تربیت انسان های صالح در راس برنامه های انقلابی قرار گیرد.
    وی پایبندی به استقلال ، حساسیت در برابر دشمن و عدم تبعیت از دشمن را از ویژگی های فرد انقلابی برشمرد و بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باید دشمن را شناخت ، نقشه های او را شناخت ، بر روی کارها، حرف ها و اظهارات دشمن حساس بود و در مقابل زهر دشمن ، پادزهر تهیه نمود.
    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز تقوای دینی و سیاسی را نیز از ویژگی های فرد انقلابی دانست و گفت: تقوای فردی این است که از گناه پرهیز کنیم و خودمان را از آن مصون داریم و تقوای دینی نیز آن است که در راه چیزهایی که اسلام از ما خواسته است تلاش کنیم و در مفهوم تقوای سیاسی می توان گفت، انسان از لغزش هایی که دشمن می تواند از آن استفاده کند، پرهیز نماید یعنی سر میدان سیاست، صادقانه عمل کند و کسی که این ویژگی ها را داشته باشد انقلابی است وی اظهار داشت : اگر بخواهیم الزاماتی را برای حفظ روحیه و تفکر انقلابی قید کنیم در سه سطح توده مردم(اگر توده مردم انقلابی باشند، مسئولان به پشتوانه ایستادگی مردم می توانند تصمیمات انقلابی بگیرند)، نخبگان(اگر نخبگان کشور تفکر انقلابی داشته باشند بر انقلابی ماندن مردم تاثیر دارد) و دولتمردان(دولت با ابزارهای وسیعی که دارد تاثیر زیادی بر حفظ روحیه انقلابی و حل مشکلات کشور دارد) می توان اشاره نمود.

    دکتر کلانتری مهمترین شرط انقلابی ماندن را توکل بر خدا(روحیه انقلابی توکل بر خدا می طلبد نه بر دشمن) ، اعتماد درون، شجاعت و اقدام و عمل (روحیه انقلابی نوعی شجاعت است گاهاً می بینیم مسئولان کشور بر صحیح و درست بودن اقدامی یقین دارند ولی شجاعت عمل ندارند)، بصیرت، امیدواری به آینده ، نترسیدن از دشمن و تسلیم نشدن در برابر او، عمل به توصیه های ولی فقیه، بازگو کردن مکرر شعارهای انقلابی، استخدام افراد و مدیران انقلابی و متعهد در ادارات دانست و فاصله گرفتن از محور ولایت الهی، عقب ماندن از نقش مرجعیت فکری – سیاسی، اشرافی گری نخبگان و کارگزاران حکومتی، رواج سکولاریزم، تضعیف اندیشه و روحیه انقلابی، تفرقه و اختلاف ، غلبه نگاه های سیاسی و جناحی بر منافع ملی و مصالح نظام، عدم باور به قابلیت های تفکر انقلابی در حل مشکلات کشور را از جمله مهمترین عوامل زایل کننده روحیه انقلابی دانست.
    در ادامه هر یک از حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

    امتیازی که دیگران به این خبر داده اند!
         

    از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    تصویر