تصویر
پروژه های شهری البرز باید با پیوست کتاب به بهره برداری برسد
12 مهر 1402 - 14:07
شناسه : 669804
1
سرپرست معاونت استانداری البرز و فرمانداری ویژه کرج گفت: تمام طرح ها و پروژه های شهری این استان باید با پیوست کتابخانه به بهره برداری برسد.

سرپرست معاونت استانداری البرز و فرمانداری ویژه گفت: تمام طرح ها و پروژه های شهری این استان باید با پیوست کتابخانه به بهره برداری برسد.

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کرج با حضور یحیی رمضانی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج و رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کرج ؛ علی معدنی پور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز ؛ حسین ذکریاپور،رییس اداره شهرستان کرج؛ شهرداران محمدشهر،کمالشهر، ،آسارا و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان کرج برگزار شد.
در این جلسه ابتدا ذکریا پور رییس اداره شهرستان کرج گزارشی از آخرین وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان و اقدامات صورت گرفته را مطرح کرد.
در این جلسه یحیی رمضانی سرپرست معاونت و فرمانداری ویژه شهرستان کرج با تاکید بر ضرورت ایجاد بسترهای مطالعه و کتابخوانی عنوان داشت: باید این امکان فراهم شود که کتاب ارزان و با سهولت در اختیار علاقه مندان به مطالعه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه یکی از شاخصه های کشورهای توسعه یافته میزان مطالعه و کتابخوانی است است، بیان کرد: استان البرز باسوادترین استان بعد از شهر تهران است و باید بسترهای مطالعه عمومی در آن افزایش یابد.
رمضانی با این عنوان که برای توسعه زیرساخت های کتابخانه ای باید همانند نهضت مدرسه سازی، نهادهای خیریه کتابخانه ساز را توسعه داد و شیوه های ترغیب و تشویق را تغییر دهیم و ذائقه های جدیدی را برای مشارکت خیرین بکار بگیریم تصریح کرد: خیرین کتابخانه ساز بهترین الگو برای معرفی المان های در این زمینه به شمار می روندو در این راستا باید بنیادهای خیرین و مجامع مرتبط فعال شوند.
رمضانی در ادامه با دریافت گزارشی از فعالیت نهادکتابخانه های عمومی و بررسی وضعیت پرداخت سهم نیم درصد شهرداری ها بر ضرورت شفافیت پرداخت تاکید کرد و بیان داشت: شهرداران قانون پرداخت ماهیانه نیم درصد کتابخانه ها را بموقع اجرایی کنند.
وی همچنین با اشاره به جایگاه قانونی انجمن کتابخانه های عمومی تصریح کرد: این انجمن یک نهاد قانونی است و مدیران دستگاه ها به عنوان اعضای حقیقی و حقوقی این مجموعه موظف هستند تا دراین جلسات شرکت کنند.

     

از شما سپاسگزاریم که نظرات و پیشنهادات سازنده تان را با ما در میان می گذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت  منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.