تصویر

تیتر مهمترین اخبار روز

از تندباد تا شب پرستاره روایت‌هایی از حماسه‌ و امید در رونمایی از کتب حوزه ادبیات پایداری استان البرز برگشت ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات ورزش و جوانان البرز، غیر واقع و نادرست است /۹۰ درصد اعتبارات جذب شد پیشگیری، آموزش و فناوری: سه‌گانه طلایی فرمانداری فردیس در مبارزه با تخلفات ساختمانی کنگره شهدای اصناف و بازاریان در البرز برگزارشد رضایت مندی مردم در اولویت برنامه های صنعت برق کشور است ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با مدیرمخابرات منطقه البرز در بستر سامد انسداد چاه های نظرآباد در اجرای طرح تعادل بخشی صورت گرفت ضمانت ۲۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری یک شرکت دانش بنیان در البرز راه اندازی تصفیه خانه پساب گام مهمی برای جایگزینی آب شرب در صنایع تامین ۲۰ میلیون مترمکعب آب سالم برای صنایع البرز پایان چشم انتظاری ۳۸ ساله/شناسایی پیکر شهید سلیم‌نژاد طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند صدور چهار موافقت اصولی گردشگری با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر در البرز وعده تکمیل متروی کرج در حال تحقق است تحقق ۸۰ درصدی تعهدات طرح توسعه آب البرز

پزشک جهادگر بی مدعا
01 شهریور 1402 - 8:41
3
پزشکی حرفه‌ای آسمانی است؛ چرا که نه تنها به جسم بیمار سلامتی می‌بخشد، که به روح او نیز جان می‌دهد؛ و حرفه‌ای سراسر عشق و اخلاص است، اگر آن را با اخلاق، مهربانی و فروتنی عجین کنیم و چون لباس مقدسش، سپید باشیم و زلال.
ارسال توسط :
پ
پ

پزشکی حرفه‌ای آسمانی است؛ چرا که نه تنها به جسم بیمار سلامتی می‌بخشد، که به روح او نیز جان می‌دهد؛ و حرفه‌ای سراسر عشق و اخلاص است، اگر آن را با اخلاق، مهربانی و فروتنی عجین کنیم و چون لباس مقدسش، سپید باشیم و زلال.
شیخ الرئیس ابوعلی سینا فیلسوفی نامدار و طبیبی حاذق در جهان اسلام بود و به پاس احترام و زحمات فراوان این ستاره تابنده دانش، اول شهریور را روز سپاس و ستایش از پزشک نامیده‌اند.

مصطفی جعفری/ فرهنگ اسلامی ما حکمت را گمشده مومن می‌داند و در تاریخ درخشان تمدن ایرانی اسلامی نیز برای طب و طبابت، شان و جایگاه رفیع بر شمرده که با حکمت مترادفش می‌داند.
ثمره این فرهنگ و باور، پرورش بزرگ مردانی چون حکیم شهیر و طبیب نامدار ایرانی، شیخ الرییس ابوعلی سینا است؛ دانشمندی که حکمت را با علم و طب را با فلسفه و اخلاق در آمیخت و نام بلند ایران اسلامی را بر اریکه دانش جهان رقم زد تا زاد روزش نمادی باشد برای پاسداشت مقام بزرگ جامعه پزشکی.
بوعلی سینا در سنین خردسالی نبوغ شایان و استعداد فراوانی داشت و در همان سنین به فراگیری علم فقه در محضر دانشمندان معاصر خود همت گمارد.
او به خواندن منطق و فراگیری نجوم نیز عزم نموده و تا جایی پیش رفت که شگفتی و تعجب اساتید خود را از نظر سرعت یادگیری و پویایی ذهن برانگیخت و در سنین نوجوانی پزشکی برجسته و چیره گشت تا جایی که پزشکان پرتجربه و باسابقه در محضرش زانوی شاگردی زدند.
بوعلی در مسیر علمی خود پشتوانه‌ای محکم از توکل و کوله باری سرشار از التجا و خواهش از بارگاه حق به همراه داشت تا جایی که هرگاه در مسئله‌ای به مشکلی برمی‌خورد به مسجد رفته و وضوی یقین می‌ساخت و در نماز به ابراز نیازمندی می‌پرداخت تا روح جستجوگر و حقیقت طلب خود را نزد طبیب حقیقی آرام سازد و با دستی پربار به نجات روح و جسم بشریت همت گمارد.
تعالیم و آموزه‌های شیخ الرئیس ابوعلی سینا امروز نیز در دانشگاه‌های معتبر دنیا و نیز کشور ما به دانشجویان و علاقه مندان به این علوم تدریس و برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار داده می‌شود.
در زمان هجوم امراض و بیماری ها ، در زمانی که به دلیل بیماری های واگیردار مردم مجبور بودند از یکدیگر فاصله بگیرند.
در زمانی که برای حفظ سلامت جامعه محیط های اداری و کاری و حتی در محیط خانوادگی مجبور به رعایت محدودیت های خاص شدند.
در زمانی که مردم به شدت از محیط های آلوده و مشکوک به کرونا دوری می کردند.
و حتی مجبور بودند از عزیزان بیمار خود فاصله بگیرند.
در زمانی که موضوعات مالی در مقابل جان انسانها اهمیت خود را از دست داد.
این پزشکان و کادر درمان متعهد و غیرتمند بودندکه خود را مکلف کردند برای حفظ سلامت مردم پای در وادی خطر نهند و خود در آلوده‌ترین مکانها قرار گرفته و سلامت جامعه را بر سلامت خود مقدم دانسته و با تلاش جهادی و شبانه روزی خویش آسایش و سلامتی را برای مردم به ارمغان آوردند و در این راه نیز شهدای فراوانی را تقدیم ملت بزرگ ایران نمودند.
بی شک اینان مدافعان واقعی خط مقدم سلامت جامعه هستند و چنین تفکر مقدسی شایسته عالی ترین و ستایش ها است و روندگان صالح این مسیر الهی در هر زمان از شایسته ترین افراد جامعه بوده و هستند.
روز بزرگداشت پزشک را که همانا روز بزرگداشت انسان دوستی و خدمت به بشریت است به همگی پزشکان دل‌سوز و متعهد تبریک می‌گوییم.

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.