تصویر
پنجمین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهر گلسار برگزار شد
22 آذر 1401 - 8:52
3
پنجمین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهر گلسار با حضور دکتر حدادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

پنجمین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهر با حضور دکتر حدادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

پنجمین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهر گلسار با حضور دکتر حدادی نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، ، طالقان و در مجلس شورای اسلامی ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گلسار ، شیر محمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ ، مصطفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ، بیگی نماینده اداره آموزش و پرورش شهرستان ، مدیران و نمایندگان مدارس شهر گلسار ، شاعران ، ادبا ، نویسندگان و فرهنگ دوستان شهر ، نماینده شورای مشورتی جوانان شهر و مسئول و شهرداری در سالن جلسات کتابخانه عمومی شهدای گلسار برگزار گردید .
در ابتدای جلسه مهندس مهرانی عضو شورای اسلامی شهر در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در راستای افزایش سطح آگاهی مردم و همچنین مردمی کردن کتابخانه ها و ضرورت وجود کتابخانه مطالبی را بیان نمود .
شیر محمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ نیز ضمن خوش آمد گویی در سخنانی بیان داشت : هدف از برگزاری جلسات در کتابخانه عمومی شهر استفاده از فرصت های شهر گلسار در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و هدف از دعوت مدیران مدارس در راستای هم اندایشی و هم افزایی بیشتر در خصوص روی آوردن دانش آموزان به کتاب می باشد .
شیر محمدی همچنین در خصوص اقدامات انجام گرفته در خصوص مصوبات جلسه قبل مطالبی را بیان و اظهار داشت از جلسه گذشته تا کنون طی یک ماه ۲۵۰ عضو به اعضای کتابخانه اضافه گردیده است.
وی همچنین از زحمات مجموعه مدیریت شهری در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و انتخاب به عنوان خیّر نمونه سازمانی از مجموعه نهادها و سازمان های حامی کتابخانه های عمومی در راستای اهدای کتاب و تجهیزات را به ایشان تبریک عرض نمودند.
در ادامه مدیران و نمایندگان مدارس ، نماینده شورای جوانان شهر مطالبی را بیان و تعدادی از شاعران به شعرخوانی و تعدادی از نویسندگان و ادبا به بیان مطالب و نقطه نظارت پرداختند.
حمید کیاروستا شهردار گلسار نیز ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه(س) در سخنانی به بیان شکل گیری کتابخانه عمومی شهدای گلسار و ارائه خدمات از سال ۹۱ تا بهمن ماه ۱۴۰۰ به صورت مشارکتی و با مدیریت شهرداری و تحویل کتابخانه از بهمن ماه ۱۴۰۰ به نهاد کتابخانه های عمومی مطالبی را بیان نمود .
شهردار گلسار همچنین با توجه به فرهنگ دوست بودن شهروندان گلسار خواستار احداث کتابخانه مستقل و درخور شأن شهروندان گلسار گردید و افزود: کتابخانه بایستی تعامل تنگاتنگی با مدارس شهر در خصوص جذب دانش آموزان و ترویج فرهنگ کتابخوانی نماید .
رضا کیاروستا رئیس شورای اسلامی شهر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در سخنانی به بیان پراختی های شهرداری طبق قانون به نهاد کتابخانه های عمومی و همچنین اقدامات مجموعه مدیریت شهری در راستای تجهیز کتابخانه مطالبی را بیان و افزود: شهر گلسار از لحاظ زیرساختی با مشکلاتی روبرو می باشد که دکتر حدادی نماینده مردم در مجلس عنایت ویژه ای به این شهر در راستای رفع مشکلات داشته است .
وی افزود: مجموعه مدیریت شهری در راستای تأمین زمین جهت احداث کتابخانه آماده همکاری بوده و نیازمند تخصیص اعتبار جهت احداث کتابخانه مستقل می باشد .
دکتر حدادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر بابت برگزاری جلسه در سخنانی بیان داشت : فعالیت های انجام گرفته در امور فرهنگی بویژه کتاب و کتابخوانی بسیار ارزشمند است و با توجه به وجود شبکه های مجازی ارتباط با کتاب با ارزش است .
دکتر حدادی افزود : افتخار من این است که کتاب و فرهنگ مطالعه را جزو برنامه های خود می دانم و در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از هیچ کوششی دریغ نمی نمایم .
وی تصریح کرد در بخش فرهنگی مسئولیت سنگینی را بر دوش داریم تا بتوانیم نیازهای دانش آموزان و فرهیختگان را در بخش کتاب و کتابخوانی برآورده نماییم .
دکتر حدادی با اشاره به حدیث ثقلین در خصوص وجود دو نعمت قرآن و ولایت اظهار داشت: قرآن کریم در رأس همه کتب است و آنچه در همه کتب وجود دارد در قرآن کریم موجود می باشد و بایستی با این کتاب آسمانی انس و الفت داشته باشیم و اگر قرآن ، ولایت و وحدت را مورد توجه قرار دهیم بر دشمنان و مشکلات پیروز خواهیم شد در ادامه ۱۰۰۰ جلد کتاب(شامل ۴۰۰ جلد کتب قرآنی ، ۲۰۰ جلد کتاب با موضوع نهج البلاغه و ۴۰۰ جلد نیز در خصوص ائمه اطهار(ع) و مهدویت می باشد) از سوی بیت معظم مرحوم آیت ا.
.
.
ملامجید مهدوی کنی به کتابخانه عمومی شهدای گلسار اهدا گردید .

از شما درخواست میکنیم نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک بگذارید

  • از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  •  لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • بابت اینکه نظرات و تجربیات گرانبهایتان را با ما به اشتراک میگذارید متشکریم.